Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multimodality in academic language: Aspects of the lexicogrammar of presentation slides

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F14%3AA1501CC8" target="_blank" >RIV/61988987:17250/14:A1501CC8 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multimodality in academic language: Aspects of the lexicogrammar of presentation slides

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper approaches academic talks or conference presentations as a research-process genre which is based on the interplay of the written and spoken modes. The aim of the study is twofold: (1) it attempts to present an in-depth overview of research on multimodality in relation to academic language, and (2) it offers a (mostly quantitative) analysis of slides from PowerPoint presentations. The slides are approached as a platform for the study of so-called visual lexicogrammar. The findings suggest thatthe visual lexicogrammar is realized through the interplay of visual and scriptural images; scriptural images dominate over visual images, primarily performing a discourse-structuring role in the slides by signalling the ?IMRAD? stages.

  • Název v anglickém jazyce

    Multimodality in academic language: Aspects of the lexicogrammar of presentation slides

  • Popis výsledku anglicky

    The paper approaches academic talks or conference presentations as a research-process genre which is based on the interplay of the written and spoken modes. The aim of the study is twofold: (1) it attempts to present an in-depth overview of research on multimodality in relation to academic language, and (2) it offers a (mostly quantitative) analysis of slides from PowerPoint presentations. The slides are approached as a platform for the study of so-called visual lexicogrammar. The findings suggest thatthe visual lexicogrammar is realized through the interplay of visual and scriptural images; scriptural images dominate over visual images, primarily performing a discourse-structuring role in the slides by signalling the ?IMRAD? stages.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse and Interaction

  • ISSN

    1802-9930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    61-75

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus