Didaktika dějepisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F15%3AA1501DPT" target="_blank" >RIV/61988987:17250/15:A1501DPT - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktika dějepisu
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je součástí ojedinělého a originálního projektu mapujícího aktuální stav oborových didaktik v ČR. Začíná podrobným pojednáním o historii české didaktiky dějepisu, které uzavírá zhodnocení současné situace a funkcí historické edukace. Je objasněn význam empirického výzkumu v didaktice dějepisu, důkladně představeny jeho základní oblasti. Následuje teoretické zamyšlení, identifikující vztah mezi didaktickou teorií a metodikou výuky. Připomenuty jsou preferované edukační strategie (kritické myšlení,pedagogický konstruktivismus), základní typologie edukačních médií se zaměřením na oral history, akustickou paměť a film. Text se soustřeďuje na problematiku tvorby kurikul, učebnic a dalších edukačních materiálů. Dotčena je rovněž institucionální základna české didaktiky dějepisu, publikační možnosti, mezinárodní spolupráce v této oblasti a naznačeny perspektivy rozvoje.
Název v anglickém jazyce
Teaching History. Among the socialization of the individual and his or her individual education.
Popis výsledku anglicky
The study is part of a unique and original project mapping the current state of didactics in the Czech Republic. Starts with a detailed discussion of the history of Czech didactics of history, which closes assess the current situation and historical functions of education. It is understood the importance of empirical research in didactics of history, thoroughly presented its core. Following the theoretical reflection, identifying the relationship between the theory and methodology of teaching. Also included are the preferred educational strategies (critical thinking, pedagogical constructivism), basic typology of educational media, focusing on oral history, film and acoustic memory. The text focuses on the issue of curricula, textbooks and other educational materials. Prejudice is also an institutional base of Czech didactics of history, publishing opportunities, international cooperation in this area and outlined prospects for development.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Oborové didaktiky: stav - bilance - perspektivy
ISBN
978-80-210-7769-0
Počet stran výsledku
38
Strana od-do
289-326
Počet stran knihy
469
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—