Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktika dějepisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F15%3AA1501DPT" target="_blank" >RIV/61988987:17250/15:A1501DPT - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktika dějepisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je součástí ojedinělého a originálního projektu mapujícího aktuální stav oborových didaktik v ČR. Začíná podrobným pojednáním o historii české didaktiky dějepisu, které uzavírá zhodnocení současné situace a funkcí historické edukace. Je objasněn význam empirického výzkumu v didaktice dějepisu, důkladně představeny jeho základní oblasti. Následuje teoretické zamyšlení, identifikující vztah mezi didaktickou teorií a metodikou výuky. Připomenuty jsou preferované edukační strategie (kritické myšlení,pedagogický konstruktivismus), základní typologie edukačních médií se zaměřením na oral history, akustickou paměť a film. Text se soustřeďuje na problematiku tvorby kurikul, učebnic a dalších edukačních materiálů. Dotčena je rovněž institucionální základna české didaktiky dějepisu, publikační možnosti, mezinárodní spolupráce v této oblasti a naznačeny perspektivy rozvoje.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching History. Among the socialization of the individual and his or her individual education.

  • Popis výsledku anglicky

    The study is part of a unique and original project mapping the current state of didactics in the Czech Republic. Starts with a detailed discussion of the history of Czech didactics of history, which closes assess the current situation and historical functions of education. It is understood the importance of empirical research in didactics of history, thoroughly presented its core. Following the theoretical reflection, identifying the relationship between the theory and methodology of teaching. Also included are the preferred educational strategies (critical thinking, pedagogical constructivism), basic typology of educational media, focusing on oral history, film and acoustic memory. The text focuses on the issue of curricula, textbooks and other educational materials. Prejudice is also an institutional base of Czech didactics of history, publishing opportunities, international cooperation in this area and outlined prospects for development.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Oborové didaktiky: stav - bilance - perspektivy

  • ISBN

    978-80-210-7769-0

  • Počet stran výsledku

    38

  • Strana od-do

    289-326

  • Počet stran knihy

    469

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly