Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problems of school history teaching in the current education system of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601FXO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601FXO - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problems of school history teaching in the current education system of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focuses on  the position of  school history teaching within today?s Czech education system. The authors delineate current trends in the theory of history teaching  - the  concept of  history as a  school subject cultivating historical awareness, the focus on recent history, the European dimension of education, the principle of multiperspectivity, work with historical sources, and the application of oral history methods. The  article also explores the  institutional framework for history didactics, including the conception of doctoral degree programmes. Authors present various forms of cooperation among experts on the national and international levels, and discuss the history curriculum for secondary education and the alternative version of the curriculum. The article also reports selected results of empirical studies reflecting the current situation of history teaching in Czech schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems of school history teaching in the current education system of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study focuses on  the position of  school history teaching within today?s Czech education system. The authors delineate current trends in the theory of history teaching  - the  concept of  history as a  school subject cultivating historical awareness, the focus on recent history, the European dimension of education, the principle of multiperspectivity, work with historical sources, and the application of oral history methods. The  article also explores the  institutional framework for history didactics, including the conception of doctoral degree programmes. Authors present various forms of cooperation among experts on the national and international levels, and discuss the history curriculum for secondary education and the alternative version of the curriculum. The article also reports selected results of empirical studies reflecting the current situation of history teaching in Czech schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym

  • ISSN

    1643-8191

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    63-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus