Problems of school history teaching in the current education system of the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601FXO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601FXO - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Problems of school history teaching in the current education system of the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This study focuses on the position of school history teaching within today?s Czech education system. The authors delineate current trends in the theory of history teaching - the concept of history as a school subject cultivating historical awareness, the focus on recent history, the European dimension of education, the principle of multiperspectivity, work with historical sources, and the application of oral history methods. The article also explores the institutional framework for history didactics, including the conception of doctoral degree programmes. Authors present various forms of cooperation among experts on the national and international levels, and discuss the history curriculum for secondary education and the alternative version of the curriculum. The article also reports selected results of empirical studies reflecting the current situation of history teaching in Czech schools.
Název v anglickém jazyce
Problems of school history teaching in the current education system of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This study focuses on the position of school history teaching within today?s Czech education system. The authors delineate current trends in the theory of history teaching - the concept of history as a school subject cultivating historical awareness, the focus on recent history, the European dimension of education, the principle of multiperspectivity, work with historical sources, and the application of oral history methods. The article also explores the institutional framework for history didactics, including the conception of doctoral degree programmes. Authors present various forms of cooperation among experts on the national and international levels, and discuss the history curriculum for secondary education and the alternative version of the curriculum. The article also reports selected results of empirical studies reflecting the current situation of history teaching in Czech schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Klio - Czasopismo Poświęcone Dziejom Polski i Powszechnym
ISSN
1643-8191
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
63-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—