A Walk Through the Multimodal Landscape of University Websites
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F15%3AA1601ESO" target="_blank" >RIV/61988987:17250/15:A1601ESO - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Walk Through the Multimodal Landscape of University Websites
Popis výsledku v původním jazyce
The study provides an insight into the ways in which universities employ multimodal elements to advertise the academic experience, research-informed teaching and research results, thus attracting prospective students. Anchored in the methodology of genreanalysis and multimodal discourse analysis related to Hallidayan Systemic Functional Linguistics, the research focuses on the contribution of images - photographs and pictures - to the ideational, interpersonal and textual meanings conveyed by the websites to prospective students. The contrastive analysis revealed significant differences both in the form and the function of images between the British/American and the Czech sub-corpora suggesting the relevance of the social and cultural contexts for therealization and the establishment of genres. The development of web genres also seems to be significantly shaped by the progress of internet technologies and their growing affordances.
Název v anglickém jazyce
A Walk Through the Multimodal Landscape of University Websites
Popis výsledku anglicky
The study provides an insight into the ways in which universities employ multimodal elements to advertise the academic experience, research-informed teaching and research results, thus attracting prospective students. Anchored in the methodology of genreanalysis and multimodal discourse analysis related to Hallidayan Systemic Functional Linguistics, the research focuses on the contribution of images - photographs and pictures - to the ideational, interpersonal and textual meanings conveyed by the websites to prospective students. The contrastive analysis revealed significant differences both in the form and the function of images between the British/American and the Czech sub-corpora suggesting the relevance of the social and cultural contexts for therealization and the establishment of genres. The development of web genres also seems to be significantly shaped by the progress of internet technologies and their growing affordances.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Brno Studies in English
ISSN
0524-6881
e-ISSN
—
Svazek periodika
41
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
77-100
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—