Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Walk Through the Multimodal Landscape of University Websites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F15%3AA1601ESO" target="_blank" >RIV/61988987:17250/15:A1601ESO - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Walk Through the Multimodal Landscape of University Websites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study provides an insight into the ways in which universities employ multimodal elements to advertise the academic experience, research-informed teaching and research results, thus attracting prospective students. Anchored in the methodology of genreanalysis and multimodal discourse analysis related to Hallidayan Systemic Functional Linguistics, the research focuses on the contribution of images - photographs and pictures - to the ideational, interpersonal and textual meanings conveyed by the websites to prospective students. The contrastive analysis revealed significant differences both in the form and the function of images between the British/American and the Czech sub-corpora suggesting the relevance of the social and cultural contexts for therealization and the establishment of genres. The development of web genres also seems to be significantly shaped by the progress of internet technologies and their growing affordances.

  • Název v anglickém jazyce

    A Walk Through the Multimodal Landscape of University Websites

  • Popis výsledku anglicky

    The study provides an insight into the ways in which universities employ multimodal elements to advertise the academic experience, research-informed teaching and research results, thus attracting prospective students. Anchored in the methodology of genreanalysis and multimodal discourse analysis related to Hallidayan Systemic Functional Linguistics, the research focuses on the contribution of images - photographs and pictures - to the ideational, interpersonal and textual meanings conveyed by the websites to prospective students. The contrastive analysis revealed significant differences both in the form and the function of images between the British/American and the Czech sub-corpora suggesting the relevance of the social and cultural contexts for therealization and the establishment of genres. The development of web genres also seems to be significantly shaped by the progress of internet technologies and their growing affordances.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brno Studies in English

  • ISSN

    0524-6881

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    77-100

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus