Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozdíly sebepojetí u dětí a adolescentů České republiky podle pohlaví a věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F15%3AA1601F99" target="_blank" >RIV/61988987:17250/15:A1601F99 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozdíly sebepojetí u dětí a adolescentů České republiky podle pohlaví a věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek přináší prvotní výsledky výzkumu, kterého se účastnilo celkem 4901 dětí a adolescentů (2653 dívek/žen a 2248 chlapců/mužů) - žáků ZŠ a SŠ ve věku 9-21 let na území ČR. Použitým diagnostickým nástrojem je nově vydaná česká adaptace Dotazníku sebepojetí dětí a adolescentů PHCSCS-2 (Obereignerů et al., 2015), ve kterém je hodnoceno celkem 7 oblastí sebepojetí. Jedná se o kategorii Celkový skór (TOT), Přizpůsobivost (BEH), Intelektové a školní postavení (INT), Fyzický zjev (PHY), Nepodléhání úzkosti(FRE), Popularita (POP) a Štěstí a spokojenost (HAP). Jsou prezentovány výsledky ...

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in self-concept in children and adolescents in the Czech Republic based on their age and sex

  • Popis výsledku anglicky

    Problem: The article presents a study of the differences in self-concept of children and adolescents based on their sex and age. Self-concept is an integral part of each personality. The level of self-concept in pupils may reflect significantly on theiroverall life satisfaction as well as influence their subjective success (individually experienced) and their objective success (evaluated externally). Methods: The diagnostic tool used was the Czech adaptation of Children's and adolescents self-concept scale PHCSCS-2 (Obereignerů et al., 2015). The original American version of Piers-Harris Children Self-concept Scale 2 (PHCSCS-2) is a 60-item self-report scale which comprises 7 areas of self-assessment. It includes the subscale of overall self-concept:Total Score (TOT) - which represents the level of the respondent?s overall self-concept and six subscales evaluating specific areas of self-concept: ...

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychologie a její kontexty

  • ISSN

    1803-9278

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    65-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus