Edukace dětí a mládeže v tzv. nových průmyslových muzeích jako fenomén německé muzejní pedagogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA1701LUK" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A1701LUK - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukace dětí a mládeže v tzv. nových průmyslových muzeích jako fenomén německé muzejní pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Muzejní pedagogika je vědou o teorii a praxi muzejního vzdělávání a výchovy. Za kolébku této vědy je považováno Německo, v jehož muzeích probíhá řada edukačních programů pro širokou veřejnost, mimo jiné také pro školní skupiny.V 70. letech 20. století vznikla v bývalé Spolkové republice Německo tzv. nová průmyslová muzea, která představovala propojení památkové péče a muzejnictví.Jednalo se o bývalé budovy továren, dolů a jiných průmyslových zařízení, která byla zrekonstruována a jako autentické místo prezentována veřejnosti.Centrem muzejně-pedagogických programů určených nejen školám je interaktivita, poznávání exponátů všemi smysly a pomocí hands on.
Název v anglickém jazyce
Education of Children and Youth in the socalled New Industrial Museums such as the Phenomenon of German Museum Education
Popis výsledku anglicky
Museum pedagogy is a science about theory and practise of education at the museum. The cradleof museum pedagogy is Germany. Thanks to a long tradition of museum education in thiscountry offer German museums various educational programs for the general public, especially school, childern and youth. In the former Federal Republic of germany were founded inthe 70s of the 20th century the socalled new industrial museum. It is about authentic industrial building of former mines and factories. Museum educators these industrial monuments creat differenteducation programs too. The programs for schools are in line with the school curriculum andfocus on the competence and experience of students.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Řada společenských věd.
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
145-154
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—