Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the multimodal presentation of specialist terms in textbooks - the example of biology textbooks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F18%3AA1901XNX" target="_blank" >RIV/61988987:17250/18:A1901XNX - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zur multimodalen Erklärung von Fachwörtern in Lehrwerken am Beispielfach "Biologie"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Das Kapitel befasst sich mit der Problematik der Fachtexte in Lehrwerken. Am Beispiel von Biologielehrwerken wird analysiert, wie die ausgewählten Fachwörter in die Textstruktur eingegliedert werden, wie sie aus der Perspektive der Textverständlichkeit erklärt werden und auf welche Art und Weise Bildmaterial die Präsentation von Fachwörtern unterstützt. In dieser Hinsicht werden die analysierten Lehrwerke miteinander verglichen, wobei die Gemeinsamkeiten und Unterschiede von Präsentationsstrategien in Lehrwerken sowohl für verschiedene Altersstufen als auch für verschiedene Schultypen skizziert werden.

  • Název v anglickém jazyce

    On the multimodal presentation of specialist terms in textbooks - the example of biology textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter addresses the issue of specialist lexis in textbooks. Taking the example of biology textbooks, the chapter analyzes how selected specialist terms are incorporated into the structures of the texts, how they are explained in order to make the text comprehensible, and how the presentation of these specialist terms is supported by visual (graphic) material. The analysis compares selected textbooks, tracing common features and differences in the presentation strategies used in textbooks aimed at different age groups and different types of schools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Fachlichkeit und Fachsprachlichkeit in varianten Kontexten

  • ISBN

    978-3-7329-0530-0

  • Počet stran výsledku

    38

  • Strana od-do

    161-198

  • Počet stran knihy

    266

  • Název nakladatele

    Frank & Timme GmbH

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly