Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

English Linguistics Undergraduates' Experience with Moodle in Blended Learning Environment: a preliminary study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA200203F" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A200203F - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISET.2019.00014" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ISET.2019.00014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISET.2019.00014" target="_blank" >10.1109/ISET.2019.00014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    English Linguistics Undergraduates' Experience with Moodle in Blended Learning Environment: a preliminary study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The submitted paper represents a preliminary probe into the efficiency of Moodle supported undergraduate courses in English linguistics. The research tried to correlate students’ English lexicology exam results with their Moodlesupported learning experience. The analysis was based on a technology acceptance model survey that was conducted at the Department of English and American studies among 3rd year students of English language and literature (N=61). The aim of the study was to gain an understanding of the antecedent factors instrumental in enhancing students’ learning performance through blended learning. Even though students positively evaluated Moodle’s perceived ease of use and usefulness, this fact did not correlate with their willingness to avail larger spectrum of activities provided by Moodle. The results show several new hypotheses that will be further examined by a subsequent quantitative analysis through e.g. the partial least squares technique.

  • Název v anglickém jazyce

    English Linguistics Undergraduates' Experience with Moodle in Blended Learning Environment: a preliminary study

  • Popis výsledku anglicky

    The submitted paper represents a preliminary probe into the efficiency of Moodle supported undergraduate courses in English linguistics. The research tried to correlate students’ English lexicology exam results with their Moodlesupported learning experience. The analysis was based on a technology acceptance model survey that was conducted at the Department of English and American studies among 3rd year students of English language and literature (N=61). The aim of the study was to gain an understanding of the antecedent factors instrumental in enhancing students’ learning performance through blended learning. Even though students positively evaluated Moodle’s perceived ease of use and usefulness, this fact did not correlate with their willingness to avail larger spectrum of activities provided by Moodle. The results show several new hypotheses that will be further examined by a subsequent quantitative analysis through e.g. the partial least squares technique.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Proceedings of ISET 2019

  • ISBN

    978-1-7281-3387-4

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    16-20

  • Počet stran knihy

    308

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Los Alamitos, USA

  • Kód UT WoS kapitoly

    000518895100004