Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CHANGES IN EDUCATION FOR TEXTILE PRODUCTION IN THE INDUSTRIALISATION PROCESS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA21022RU" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A21022RU - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vat.ft.tul.cz/2019/4/VaT_2019_4_5.pdf" target="_blank" >http://vat.ft.tul.cz/2019/4/VaT_2019_4_5.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CHANGES IN EDUCATION FOR TEXTILE PRODUCTION IN THE INDUSTRIALISATION PROCESS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study deals with the issue of the changes in the professional training of those who participated in textile production during the industrialisation process in the second half of the 19th and early 20th century, when the mechanised factory mass production overshadowed the traditional forms of production and final treatment of textiles based on handiwork. It introduces the newly forming education possibilities, the birth of the system of textile education, the attitude of both the state and non-state officials and, last but not least, also the students of textile schools. In the first part of the study we will present the general tendencies based on knowledge from the Cisleithanian part of the Habsburg Monarchy, while the second part presents a more detailed insight into textile education on the territory of the so-called Austrian Silesia from the mid-19th century until the First World War.

  • Název v anglickém jazyce

    CHANGES IN EDUCATION FOR TEXTILE PRODUCTION IN THE INDUSTRIALISATION PROCESS

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the issue of the changes in the professional training of those who participated in textile production during the industrialisation process in the second half of the 19th and early 20th century, when the mechanised factory mass production overshadowed the traditional forms of production and final treatment of textiles based on handiwork. It introduces the newly forming education possibilities, the birth of the system of textile education, the attitude of both the state and non-state officials and, last but not least, also the students of textile schools. In the first part of the study we will present the general tendencies based on knowledge from the Cisleithanian part of the Habsburg Monarchy, while the second part presents a more detailed insight into textile education on the territory of the so-called Austrian Silesia from the mid-19th century until the First World War.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-04624S" target="_blank" >GA18-04624S: Vzdělání, hospodářství a společnost 1848–1914 : Socioekonomické souvislosti rozvoje profesně-vzdělávací infrastruktury v rakouském Slezsku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vlákna a textil / Fibres and Textiles

  • ISSN

    1335-0617

  • e-ISSN

    2585-8890

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    32-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85085375518