Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bullying at school and cognitive emotion regulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F20%3AA210291X" target="_blank" >RIV/61988987:17250/20:A210291X - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.clovekaspolocnost.sk/sk/rocnik-23-rok-2020/4/studie-a-clanky/bullying-at-school-and-cognitive-emotion-regulation/" target="_blank" >http://www.clovekaspolocnost.sk/sk/rocnik-23-rok-2020/4/studie-a-clanky/bullying-at-school-and-cognitive-emotion-regulation/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/cas.2020.04.578" target="_blank" >10.31577/cas.2020.04.578</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bullying at school and cognitive emotion regulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper provides theoretical and empirical knowledge of the issue of school bullying. It is oriented to the identification and description of the different forms of bullying in the classroom, as they are perceived and evaluated by participants. It also aims to analysis of bullying process dynamics within individual roles scenarios of participants and their interactions with emotion regulation. The research was aimed at exploring of bullying as a process in schools and the impact of emotion regulation on the occurrence of bullying. The research was carried out by the following methods – 'Guess Who' and Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ) on a sample of 489 pupils (12-13 years). We found out that the emotion regulation strategies could be grouped into adaptive and less adaptive strategies. In addition, we observed that Positive reappraisal, Self-blame and Refocus on Planning are key regulation strategies that predicts roles of participants in the dynamics of the process of bullying. The effect of interaction of role in bullying and gender on the strategies of cognitive emotion regulation were verified.

  • Název v anglickém jazyce

    Bullying at school and cognitive emotion regulation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper provides theoretical and empirical knowledge of the issue of school bullying. It is oriented to the identification and description of the different forms of bullying in the classroom, as they are perceived and evaluated by participants. It also aims to analysis of bullying process dynamics within individual roles scenarios of participants and their interactions with emotion regulation. The research was aimed at exploring of bullying as a process in schools and the impact of emotion regulation on the occurrence of bullying. The research was carried out by the following methods – 'Guess Who' and Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ) on a sample of 489 pupils (12-13 years). We found out that the emotion regulation strategies could be grouped into adaptive and less adaptive strategies. In addition, we observed that Positive reappraisal, Self-blame and Refocus on Planning are key regulation strategies that predicts roles of participants in the dynamics of the process of bullying. The effect of interaction of role in bullying and gender on the strategies of cognitive emotion regulation were verified.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Človek a spoločnosť

  • ISSN

    1335-3608

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    18-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus