Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socio-cognitive analysis of school bullying in relation to the emotional regulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F14%3A00433842" target="_blank" >RIV/68081740:_____/14:00433842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eara2014.org/files/abstractbook.pdf" target="_blank" >http://www.eara2014.org/files/abstractbook.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Socio-cognitive analysis of school bullying in relation to the emotional regulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim is analysis of bullying process dynamics within individual roles scenarios of participants and their interactions with emotional regulation. The empirical part is based on quantitative and qualitative research, which is aimed at exploring of bullying as a process in schools and emotional impact of regulation on the incidence of bullying. The research was carried out by the following methods ? Olweus questionnaire of bullying in school classroom, method "Guess, who it is", semi-structured interview and Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ) on a sample of 149 pupils (11-13 years). We found that the emotion regulation strategies could be grouped into adaptive and less adaptive cognitive regulation strategies. In addition, we observed that Self-blame and Acceptance are key cognitive regulation strategies that predicts roles of participants in the dynamics of the process of bullying.

  • Název v anglickém jazyce

    Socio-cognitive analysis of school bullying in relation to the emotional regulation

  • Popis výsledku anglicky

    The aim is analysis of bullying process dynamics within individual roles scenarios of participants and their interactions with emotional regulation. The empirical part is based on quantitative and qualitative research, which is aimed at exploring of bullying as a process in schools and emotional impact of regulation on the incidence of bullying. The research was carried out by the following methods ? Olweus questionnaire of bullying in school classroom, method "Guess, who it is", semi-structured interview and Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ) on a sample of 149 pupils (11-13 years). We found that the emotion regulation strategies could be grouped into adaptive and less adaptive cognitive regulation strategies. In addition, we observed that Self-blame and Acceptance are key cognitive regulation strategies that predicts roles of participants in the dynamics of the process of bullying.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů