Využití metody orální historie na příkladech z německých učebnic dějepisu a jejich možná aplikace na dějepisnou výuku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F23%3AA2402NTS" target="_blank" >RIV/61988987:17250/23:A2402NTS - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2023/10/Memo_2023_1_web.pdf" target="_blank" >http://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2023/10/Memo_2023_1_web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití metody orální historie na příkladech z německých učebnic dějepisu a jejich možná aplikace na dějepisnou výuku
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je připomenout podstatné informace o postavení metody orální historie v historiografii, ale především argumenty podporující využití metody orální historie ve výuce dějepisu v návaznosti na Strategii 2030+. Předkládá konkrétní podoby využití metody orální historie v metodických listech obsažených v aktuálních německých učebnicích dějepisu a jejich srovnání s českou produkcí. Pokouší se ukázat, že metoda orální historie může ve výuce dějepisu zlepšit historické povědomí žáků, motivovat je k většímu zájmu o soudobé dějiny a realizovat výzvy Strategie 2030+.
Název v anglickém jazyce
The use of the oral history method on examples from German history textbooks and their possible application to history teaching
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to recall the essential information about the position of the oral history method in historiography, but above all it brings arguments supporting the use of the oral history method in history education in relation to Strategy 2030+. It presents concrete forms of the use of oral history method in method sheets contained in current German history textbooks and their comparison with Czech production. It attempts to show that the oral history method can improve students’ historical awareness in history education, motivate them to take a greater interest in contemporary history and implement the challenges of Strategy 2030+.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MEMO
ISSN
1804-753X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
53-79
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—