Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití metody orální historie na příkladech z německých učebnic dějepisu a jejich možná aplikace na dějepisnou výuku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F23%3AA2402NTS" target="_blank" >RIV/61988987:17250/23:A2402NTS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2023/10/Memo_2023_1_web.pdf" target="_blank" >http://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2023/10/Memo_2023_1_web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití metody orální historie na příkladech z německých učebnic dějepisu a jejich možná aplikace na dějepisnou výuku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je připomenout podstatné informace o postavení metody orální historie v historiografii, ale především argumenty podporující využití metody orální historie ve výuce dějepisu v návaznosti na Strategii 2030+. Předkládá konkrétní podoby využití metody orální historie v metodických listech obsažených v aktuálních německých učebnicích dějepisu a jejich srovnání s českou produkcí. Pokouší se ukázat, že metoda orální historie může ve výuce dějepisu zlepšit historické povědomí žáků, motivovat je k většímu zájmu o soudobé dějiny a realizovat výzvy Strategie 2030+.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of the oral history method on examples from German history textbooks and their possible application to history teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to recall the essential information about the position of the oral history method in historiography, but above all it brings arguments supporting the use of the oral history method in history education in relation to Strategy 2030+. It presents concrete forms of the use of oral history method in method sheets contained in current German history textbooks and their comparison with Czech production. It attempts to show that the oral history method can improve students’ historical awareness in history education, motivate them to take a greater interest in contemporary history and implement the challenges of Strategy 2030+.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MEMO

  • ISSN

    1804-753X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    53-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus