Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

About the structure and function of example sentences when conveying grammar using German grammar handbooks for foreign speakers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F23%3AA2502NL6" target="_blank" >RIV/61988987:17250/23:A2502NL6 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dokumenty.osu.cz/ff/epublikace/form-und-funktion23/FuF_did_Polaskova.pdf" target="_blank" >https://dokumenty.osu.cz/ff/epublikace/form-und-funktion23/FuF_did_Polaskova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15452/FuFD2023.08" target="_blank" >10.15452/FuFD2023.08</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zur Form und Funktion der Beispielsätze bei der Grammatikvermittlung anhand grammatischer DaF-Handbücher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Erfolg des grammatischen DaF-Handbuchs bei der Grammatikvermittlung ist nicht nur von fundierten theoretischen Beschreibungen abhängig, sondern auch von geeigneten Muster- und Beispielsätzen, die manchmal wichtiger sein können als Erklärungen selbst. Der Beitrag setzt sich zum Ziel, die verschiedenen Formen und Funktionen der Muster- und Beispielsätze in ausgewählten grammatischen DaF-Handbüchern zu analysieren, ihre Typologie zusammenzustellen und die Handbücher nach diesem Kriterium zu vergleichen. Dabei wird angestrebt, eventuelles Verbesserungspotenzial in dieser Hinsicht zu erfassen.

  • Název v anglickém jazyce

    About the structure and function of example sentences when conveying grammar using German grammar handbooks for foreign speakers

  • Popis výsledku anglicky

    The success of a German grammar handbook for foreign speakers when conveying grammar not only depends on well-founded theoretical descriptions, but also on appropriate model and example sentences, which may prove more essential than the explanatory passages themselves. The aim of this article is to analyse various structures and functions of model and example sentences in selected German grammar handbooks for foreign speakers, to establish a typology of these sentences and then use these criteria to compare the handbooks. Within this process we will search for the potential to improve these handbooks in this respect.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Form und Funktion im didaktischen Kontext

  • ISBN

    978-80-7599-424-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    113-142

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava, Česká republika

  • Datum konání akce

    18. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001299989600007