The role of the lexical minimum in modern didactics of Russian as a second foreign language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F24%3AA2503AAO" target="_blank" >RIV/61988987:17250/24:A2503AAO - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/katedra-ruskeho-jazyka-a-literatury/philologia-rossica/philologia-rossica-10/studie/2-nedomova.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/katedra-ruskeho-jazyka-a-literatury/philologia-rossica/philologia-rossica-10/studie/2-nedomova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Rol´ leksičeskogo minimuma v sovremennoj didaktike russkogo jazyka kak vtorogo inostrannogo
Popis výsledku v původním jazyce
Stat´ja posvjaščena leksičeskim minimumam v didaktike russkogo jazyka, v nej rassmatrivajutsja rjad problem i voprosov, svjazannych s etoj problematikoj. Charakterizujetsja leksičeskij minimum i principy jego otbora. Privodjatsja slovari leksičeskich minimumov russkogo jazyka. Vne vnimanija ne ostalis´ voprosy, svjazannyje s kommunikativnoj i lingvističeskoj kompetencijami, sferami obučenija i ich tematičeskimi oblastjami. V dal´nejšem predlagajutsja rezul´taty sopostavitel´nogo analiza tematičeskich oblastej v sovremennych češskich učebno-metodičeskich kompleksach russkogo jazyka, provedennych avtorom. V zaključenije stat´í avtor obobščajet vyvody svojego issledovanija.
Název v anglickém jazyce
The role of the lexical minimum in modern didactics of Russian as a second foreign language
Popis výsledku anglicky
The article is devoted to lexical minimums in didactics of the Russian language; it examines a number of problems and issues related to this issue. The lexical minimum and the principles of its selection are characterized. Dictionaries of lexical minimums of the Russian language are provided. Issues related to communicative and linguistic competencies, areas of communication and their thematic areas did not go unnoticed. In the following, the results of a comparative analysis of thematic areas in modern Czech educational and methodological complexes of the Russian language, carried out by the author, are offered. At the conclusion of the article, the author summarizes the conclusions of his research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Philologia Rossica
ISSN
2694-8826
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
podzim 2024
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
22-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—