Geografie maloobchodní sítě v polycentrickém městě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F05%3AA0900EVZ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/05:A0900EVZ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Geografie maloobchodní sítě v polycentrickém městě
Popis výsledku v původním jazyce
Maloobchod zastává důležitou roli v nabídce komerčních služeb města. Jeho dynamický vývoj během transformačního oddobí v postkomunistických městech přinesl významné změny do struktury a prostorového rozložení prodejních jednotek. Tyto změny byly zapřičiněny především působením nadnárodních maloobchodních řetězců, t.j. jejich novými formáty maloobchodních jednotek a novými prostorovými vzorci jejich lokalizace. Jakkoliv jsou tyto strategie společné, vnitřní prostorová struktura polycentrického města vyžaduje užití rozdílných přístupů. Proto příspěvek podavá vysvětlení, jak specifické polycentrické deindustrializující se postkomunistické město podmiňuje prostorové rozložení, hierarchii a strukturu nových prodejních jednotek nadnárodních maloobchodních řetězců.
Název v anglickém jazyce
Geography of the urban retailing structure in the polycentric city
Popis výsledku anglicky
Retail plays an important role in offer of commercial city services. Its rapid development during transformation period in postcommunist cities brought into these cities significant changes in structure and spatial distribution of retail outlets. These changes were mostly caused by international retail chains, i.e. their new types of retail stores together with new spatial patterns in location strategies. However, these strategies are common, spatial structure of a polycentric city requires usage of different approaches. Therefore, this conference paper explains how the polycentric city determines location strategies, spatial distribution, hierarchy and structure of retail outlets especially in postcommunist city in coalfield area.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WB-22-05" target="_blank" >WB-22-05: Marketingový management obcí, měst a regionů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Facultatis rerum naturalium Universitatis Comenianae
ISSN
0231-715X
e-ISSN
—
Svazek periodika
Suplement
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—