Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geografie maloobchodní sítě v polycentrickém městě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F05%3AA0900EVZ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/05:A0900EVZ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geografie maloobchodní sítě v polycentrickém městě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Maloobchod zastává důležitou roli v nabídce komerčních služeb města. Jeho dynamický vývoj během transformačního oddobí v postkomunistických městech přinesl významné změny do struktury a prostorového rozložení prodejních jednotek. Tyto změny byly zapřičiněny především působením nadnárodních maloobchodních řetězců, t.j. jejich novými formáty maloobchodních jednotek a novými prostorovými vzorci jejich lokalizace. Jakkoliv jsou tyto strategie společné, vnitřní prostorová struktura polycentrického města vyžaduje užití rozdílných přístupů. Proto příspěvek podavá vysvětlení, jak specifické polycentrické deindustrializující se postkomunistické město podmiňuje prostorové rozložení, hierarchii a strukturu nových prodejních jednotek nadnárodních maloobchodních řetězců.

  • Název v anglickém jazyce

    Geography of the urban retailing structure in the polycentric city

  • Popis výsledku anglicky

    Retail plays an important role in offer of commercial city services. Its rapid development during transformation period in postcommunist cities brought into these cities significant changes in structure and spatial distribution of retail outlets. These changes were mostly caused by international retail chains, i.e. their new types of retail stores together with new spatial patterns in location strategies. However, these strategies are common, spatial structure of a polycentric city requires usage of different approaches. Therefore, this conference paper explains how the polycentric city determines location strategies, spatial distribution, hierarchy and structure of retail outlets especially in postcommunist city in coalfield area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/WB-22-05" target="_blank" >WB-22-05: Marketingový management obcí, měst a regionů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Facultatis rerum naturalium Universitatis Comenianae

  • ISSN

    0231-715X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Suplement

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus