Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge mining from adaptive course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F07%3AA0800KU9" target="_blank" >RIV/61988987:17310/07:A0800KU9 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17310/07:A1000KU9

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Knowledge mining from adaptive course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mining knowledge from logs of adaptive system is one of methods, how to obtain information, which can be used to verify used adaptation scheme and to determinate possible modifications of learning materials. This paper is focusing on statistic methods, which can show differences between several groups of users and determine knowledge cohesion of users in progress and at the end of the course. To determine difficult or simple questions in tests level of relevancy can be used. For log processing can be used methods of data analysis, such as clustering or decision trees. These methods are useful for detection of navigation in course and for determination, which parts of offered learning material is necessary to know for particular final mark.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge mining from adaptive course

  • Popis výsledku anglicky

    Mining knowledge from logs of adaptive system is one of methods, how to obtain information, which can be used to verify used adaptation scheme and to determinate possible modifications of learning materials. This paper is focusing on statistic methods, which can show differences between several groups of users and determine knowledge cohesion of users in progress and at the end of the course. To determine difficult or simple questions in tests level of relevancy can be used. For log processing can be used methods of data analysis, such as clustering or decision trees. These methods are useful for detection of navigation in course and for determination, which parts of offered learning material is necessary to know for particular final mark.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0572" target="_blank" >1M0572: Data, algoritmy, rozhodování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings from 5th International Conference on Emerging e-Learning Technologies and Applications - ICETA 2007

  • ISBN

    978-80-8086-061-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    355-360

  • Název nakladatele

    elfa, s.r.o., Kosice

  • Místo vydání

    Košice, Slovensko

  • Místo konání akce

    Stara Lesna, High Tatras, Slovakia

  • Datum konání akce

    6. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku