Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptation of Presentation and Structure of e-Learning Material

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA11010FL" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A11010FL - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptation of Presentation and Structure of e-Learning Material

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with learning realized only by computers which is adapted to user?s individual characteristics. This type of learning can make learning more effective and comfortable, but at the cost of demanding preparations of learning material.. Effective adaptive learning deals with three important parts: information?s about user, learning materials with appropriate metadata and algorithm of assigning proper presentation and structure of learning material to user with a given characteristics. Important user?s characteristics are described in the user model that uses mainly learning styles. These data were analyzed to verify the user model. In this paper are also described properties of a learning material that are important for adaptive learning and creation of adaptive e-learning material. Finally there is described the process of adaptive learning, where is displayed part of learning material to the user.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptation of Presentation and Structure of e-Learning Material

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with learning realized only by computers which is adapted to user?s individual characteristics. This type of learning can make learning more effective and comfortable, but at the cost of demanding preparations of learning material.. Effective adaptive learning deals with three important parts: information?s about user, learning materials with appropriate metadata and algorithm of assigning proper presentation and structure of learning material to user with a given characteristics. Important user?s characteristics are described in the user model that uses mainly learning styles. These data were analyzed to verify the user model. In this paper are also described properties of a learning material that are important for adaptive learning and creation of adaptive e-learning material. Finally there is described the process of adaptive learning, where is displayed part of learning material to the user.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Adaptation of Presentation and Structure of e-Learning Material

  • ISBN

    978-989-8295-02-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IASK

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Seville, SPAIN

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku