Role integrovaného dopravního systému v polycentrických regionech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F08%3AA0900Q3O" target="_blank" >RIV/61988987:17310/08:A0900Q3O - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17310/08:A1000Q3O
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role integrovaného dopravního systému v polycentrických regionech
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá vznikem a obecnými principy fungování integrovaných dopravních systémů veřejné dopravy v urbanizovaných oblastech s ohledem na specifický typ tzv. polycentrických regionů. Města v polycentrických regionech jsou propojeny sítí přímýcha nepřímých vazeb a vztahů, přičemž nejvýznamnější vztahy jsou zpravidla socioekonomické povahy. Určitým subtypem polycentrického regionu jsou staré průmyslové regiony, v nichž existují historicky jinak vzniklé dopravní sítě ve vazbě na masivní proces industrializace a z něj vyplývající orientaci na těžký průmysl. Lze předpokládat, že integrované dopravní systémy v takovém regionu mají pozitivní roli při zvyšování konkurenceschopnosti regionu v případě, že dokáží reagovat na změněnou dopravní poptávku vsouvislosti s procesem restrukturalizace.
Název v anglickém jazyce
The Role of Integrated Transportation Systems in Polycentric Urban Regions
Popis výsledku anglicky
The paper discusses the formation and general principles of operating the public transport integrated systems in urbanized areas, with respect to the specific type of so-called polycentric urban regions. In polycentric urban regions, cities are interconnected by a network of direct and indirect relations and links; the socio-economic relations being usually the most prominent. Old industrial regions are a specific sub-type of polycentric urban regions. In these regions, the history of the transport network development is specific due to its relation to the process of massive industrialization and consequential orientation on the heavy industry. It can be assumed that integrated transport systems in such region play a positive role in increasing the region?s competitiveness in case that they manage to react to the changing transport demand connected with the process of restructuring.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WD-61-07-1" target="_blank" >WD-61-07-1: Role mikkých lokalizaeních faktoru v eliminaci regionálních disparit ve strukturálni postižených regionech Ostravska a Ústecka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvku z kolokvia konaného v Pavlově 18.-20. června 2008
ISBN
978-80-210-4625-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Pavlov
Datum konání akce
18. 6. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—