Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of agile methodology in development of educational software for users with specific disorders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F10%3AA1100YNJ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/10:A1100YNJ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Use of agile methodology in development of educational software for users with specific disorders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, we can meet ad hoc software development which is not based on any methodology and the process is controlled rather intuitively. This approach is, however, possible to be used only in small and simple projects. Extending requirements on software and speed of its development have led to the necessity of more sophisticated development approaches. Individual methodologies and models have gradually appeared. The paper shows suitability of using agile methods of software development for a concreteapplication which is designed for users with specific disorders, such as autistic spectrum disorders, Down syndrome, mental retardation, etc. It tries to show advantages and disadvantages of new methodologies, particularly Extreme Programming. They havebeen increasingly applied in smaller teams. Many of agile processes and techniques influence traditional rigorous methodologies.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of agile methodology in development of educational software for users with specific disorders

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, we can meet ad hoc software development which is not based on any methodology and the process is controlled rather intuitively. This approach is, however, possible to be used only in small and simple projects. Extending requirements on software and speed of its development have led to the necessity of more sophisticated development approaches. Individual methodologies and models have gradually appeared. The paper shows suitability of using agile methods of software development for a concreteapplication which is designed for users with specific disorders, such as autistic spectrum disorders, Down syndrome, mental retardation, etc. It tries to show advantages and disadvantages of new methodologies, particularly Extreme Programming. They havebeen increasingly applied in smaller teams. Many of agile processes and techniques influence traditional rigorous methodologies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F09%2FP181" target="_blank" >GP406/09/P181: Využití informačních a komunikačních technologií pro zlepšování komunikačních schopností dětí se specifickými poruchami</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the international conference on E-learning and the knowledge society

  • ISBN

    978-9984-30-181-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    245

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    JUMI Riga, Latvia

  • Místo vydání

    Riga, Litva

  • Místo konání akce

    Riga

  • Datum konání akce

    26. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku