Use of agile methodology in development of educational software for users with specific disorders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F10%3AA1100YNJ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/10:A1100YNJ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Use of agile methodology in development of educational software for users with specific disorders
Popis výsledku v původním jazyce
Currently, we can meet ad hoc software development which is not based on any methodology and the process is controlled rather intuitively. This approach is, however, possible to be used only in small and simple projects. Extending requirements on software and speed of its development have led to the necessity of more sophisticated development approaches. Individual methodologies and models have gradually appeared. The paper shows suitability of using agile methods of software development for a concreteapplication which is designed for users with specific disorders, such as autistic spectrum disorders, Down syndrome, mental retardation, etc. It tries to show advantages and disadvantages of new methodologies, particularly Extreme Programming. They havebeen increasingly applied in smaller teams. Many of agile processes and techniques influence traditional rigorous methodologies.
Název v anglickém jazyce
Use of agile methodology in development of educational software for users with specific disorders
Popis výsledku anglicky
Currently, we can meet ad hoc software development which is not based on any methodology and the process is controlled rather intuitively. This approach is, however, possible to be used only in small and simple projects. Extending requirements on software and speed of its development have led to the necessity of more sophisticated development approaches. Individual methodologies and models have gradually appeared. The paper shows suitability of using agile methods of software development for a concreteapplication which is designed for users with specific disorders, such as autistic spectrum disorders, Down syndrome, mental retardation, etc. It tries to show advantages and disadvantages of new methodologies, particularly Extreme Programming. They havebeen increasingly applied in smaller teams. Many of agile processes and techniques influence traditional rigorous methodologies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F09%2FP181" target="_blank" >GP406/09/P181: Využití informačních a komunikačních technologií pro zlepšování komunikačních schopností dětí se specifickými poruchami</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the international conference on E-learning and the knowledge society
ISBN
978-9984-30-181-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
245
Strana od-do
—
Název nakladatele
JUMI Riga, Latvia
Místo vydání
Riga, Litva
Místo konání akce
Riga
Datum konání akce
26. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—