Use of agile methodology in development of educational software for users with specific disorders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F11%3AA11011BC" target="_blank" >RIV/61988987:17310/11:A11011BC - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Use of agile methodology in development of educational software for users with specific disorders
Popis výsledku v původním jazyce
The paper shows suitability of using agile methods of software development for a concrete application which is designed for users with specific disorders, such as autistic spectrum disorders, Down syndrome, mental retardation, etc. It tries to show advantages and disadvantages of new methodologies, particularly Extreme Programming. Agile methodologies of software development appeared in the second half of the 90?s of the last century. Thus it concerns new ways which have not been spread massively yet. However, they are perceived as an alternative and successful way of software development. They have been increasingly applied in smaller teams. Many of agile processes and techniques influence traditional rigorous methodologies.
Název v anglickém jazyce
Use of agile methodology in development of educational software for users with specific disorders
Popis výsledku anglicky
The paper shows suitability of using agile methods of software development for a concrete application which is designed for users with specific disorders, such as autistic spectrum disorders, Down syndrome, mental retardation, etc. It tries to show advantages and disadvantages of new methodologies, particularly Extreme Programming. Agile methodologies of software development appeared in the second half of the 90?s of the last century. Thus it concerns new ways which have not been spread massively yet. However, they are perceived as an alternative and successful way of software development. They have been increasingly applied in smaller teams. Many of agile processes and techniques influence traditional rigorous methodologies.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F09%2FP181" target="_blank" >GP406/09/P181: Využití informačních a komunikačních technologií pro zlepšování komunikačních schopností dětí se specifickými poruchami</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal on Information Technologies and Security
ISSN
1313-8251
e-ISSN
—
Svazek periodika
1/2011
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—