Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agile Support and Maintenance of IT Services

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F10%3AA1100YZL" target="_blank" >RIV/61988987:17310/10:A1100YZL - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Agile Support and Maintenance of IT Services

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we deal with agile and lean support and maintenance of IT services. Agile approaches are considered as software development approaches mostly, but the usage of agile principles and techniques also brings a lot of benefits to the support and maintenance. Common support and maintenance standards, recommendations and methods are process oriented and omit human aspect. Paper takes a critical viewpoint of process-orientation. We define agile and lean support and maintenance principles and control framework for improvement and implementation of these principles in IT services. The described approach was piloted in 13 IT services. Achievements are enclosed as verification of practical results and benefits.

  • Název v anglickém jazyce

    Agile Support and Maintenance of IT Services

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we deal with agile and lean support and maintenance of IT services. Agile approaches are considered as software development approaches mostly, but the usage of agile principles and techniques also brings a lot of benefits to the support and maintenance. Common support and maintenance standards, recommendations and methods are process oriented and omit human aspect. Paper takes a critical viewpoint of process-orientation. We define agile and lean support and maintenance principles and control framework for improvement and implementation of these principles in IT services. The described approach was piloted in 13 IT services. Achievements are enclosed as verification of practical results and benefits.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0572" target="_blank" >1M0572: Data, algoritmy, rozhodování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agile Support and Maintenance of IT Services

  • ISBN

    978-1-4419-9645-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    781

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Praha, Česká republika

  • Datum konání akce

    25. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku