Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowing One's Place in the Era of Globalization: A Case Study of the Hyundai Motor Manufacturing Czech Automobile Plant in Nošovice, Czech Republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F10%3AA11010RW" target="_blank" >RIV/61988987:17310/10:A11010RW - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowing One's Place in the Era of Globalization: A Case Study of the Hyundai Motor Manufacturing Czech Automobile Plant in Nošovice, Czech Republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The dominant imaginations of globalization create an illusion of a borderless world. In view of the intimate relationship between space and culture, we argue that implicit in this imagination is also a cultureless space. While many scientists have noticed the a-spatial aspects of the imagination of globalization, not sufficient attention has been paid, in our view, to the a-cultural aspects of this imagination. Using the Huyndai Motor Manufacturing Czech car plant in Nošovice, Czech Republic, as our case study, we demonstrate that all actors, presumably involved in this feat of globalization, remain firmly rooted both spatially and culturally. Rather than seeing globalization as an actually occurring process, we deem it more appropriate to view it as amediating imagination, effectively obscuring and legitimating spatial and cultural inequalities in the present world.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowing One's Place in the Era of Globalization: A Case Study of the Hyundai Motor Manufacturing Czech Automobile Plant in Nošovice, Czech Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    The dominant imaginations of globalization create an illusion of a borderless world. In view of the intimate relationship between space and culture, we argue that implicit in this imagination is also a cultureless space. While many scientists have noticed the a-spatial aspects of the imagination of globalization, not sufficient attention has been paid, in our view, to the a-cultural aspects of this imagination. Using the Huyndai Motor Manufacturing Czech car plant in Nošovice, Czech Republic, as our case study, we demonstrate that all actors, presumably involved in this feat of globalization, remain firmly rooted both spatially and culturally. Rather than seeing globalization as an actually occurring process, we deem it more appropriate to view it as amediating imagination, effectively obscuring and legitimating spatial and cultural inequalities in the present world.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annual of Language & Politics and Politics of Identity

  • ISSN

    1803-1757

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus