Linking Geography of Religion Topics with Global Development Education at Elementary Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891583" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891583 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://katedry.ped.muni.cz/geografie/wp-content/uploads/sites/8/2013/10/central_europe_area_online.pdf" target="_blank" >https://katedry.ped.muni.cz/geografie/wp-content/uploads/sites/8/2013/10/central_europe_area_online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Linking Geography of Religion Topics with Global Development Education at Elementary Schools
Popis výsledku v původním jazyce
Raising children in a global dimension helps educate sensitive and tolerant individuals. The system at stage 2 of basic education in the Czech Republic provides a space for teaching global issues. They include knowledge of the spatial distribution of world religions and their influence on the character of the cultural and social life in different regions of the world. Topics concerning geography of religion and global development education can be combined in teaching. It is also suitable to use various forms of integrated education for their application. The presented educational material makes use of enquiry-based learning methods. The worksheets topics include the issue of the size and spatial differentiation of world religions, religious buildings and the relationship of religion and politics.
Název v anglickém jazyce
Linking Geography of Religion Topics with Global Development Education at Elementary Schools
Popis výsledku anglicky
Raising children in a global dimension helps educate sensitive and tolerant individuals. The system at stage 2 of basic education in the Czech Republic provides a space for teaching global issues. They include knowledge of the spatial distribution of world religions and their influence on the character of the cultural and social life in different regions of the world. Topics concerning geography of religion and global development education can be combined in teaching. It is also suitable to use various forms of integrated education for their application. The presented educational material makes use of enquiry-based learning methods. The worksheets topics include the issue of the size and spatial differentiation of world religions, religious buildings and the relationship of religion and politics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 23rd Central European Conference Central Europe Area in View of Current Geography
ISBN
978-80-210-8313-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
399-407
Název nakladatele
Masarykova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
8. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000391648600045