Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti využití religionistických znalostí v rámci multikulturní výchovy: Teoretická východiska projektu CERME

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00047232" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00047232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti využití religionistických znalostí v rámci multikulturní výchovy: Teoretická východiska projektu CERME

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zabývá možnostmi využití znalostí produkovaných v religionistice pro multikulturní výchovu. Pojetí multikulturní výchovy v textu vychází z koncepce MV vypracované v rámci oficiálních dokumentů zdůvodňujících a usměrňujících kurikulární reformu českého primárního a sekundárního vzdělávání. Článek ukazuje, že prosté informování o "světových náboženstvích" by jako prostředek multikulturní výchovy mohlo spíše selhávat a místo nějaké formy porozumění utvářet spíše kontraproduktivní stereotypy. Článekse proto opírá spíše o důraz kladený kurikulární reformou na rozvíjení kompetencí především v oblasti kritického myšlení a ukazuje, jakým způsobem by religionistické znalosti mohly přispět právě rozvíjení kritického myšlení o kultuře a společnosti jakoforem prevence snadného přijímání stereotypních představ.

  • Název v anglickém jazyce

    Posibilities of the use of the knoe-how generated in the Study of Religions in multicultural education: Theoretical principles of the CERME project

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of the use of the know-how produced in the tradition of the academic Study of Religions in multicultural education. Multicultural education is understood here in terms of the curricular reform of the Czech system of secondary education. This article shows that simple teaching about "world religions" might produce more stereotyping then useful information. It evaluates positively the emphasis of the curricular reform on abilities of critical thinking which is necessary togrand success of the multicultural education. In this context it elaborates the founding principles of the project of the Center for the Study of Religions and Multicultural Education (CERME).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologica-andragogica 2010. Vzdělávání, Sociologie náboženství

  • ISSN

    1803-0246

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    prosinec

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus