Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Religions and Multicultural Education for Teachers : Principles of the CERME Project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00053453" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00053453 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Religions and Multicultural Education for Teachers : Principles of the CERME Project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CERME is an acronym of the project Centre for Religions and Multicultural Education. The project is being realised by the Department for the Study of Religions, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the project is to support ongoing curricular reform of the Czech primary and secondary level of education system by preparing teachers for teaching the new ?cross-disciplinary theme? Multicultural Education. In this particular project we try to facilitate this aim by exploiting the relevant aspects of our expertise as scholars studying Religions. We self-consciously tried to bypass the urge to teach teachers ?World Religions? in order to overcome the danger of producing just further stereotypes about another cultures.

  • Název v anglickém jazyce

    Religions and Multicultural Education for Teachers : Principles of the CERME Project

  • Popis výsledku anglicky

    CERME is an acronym of the project Centre for Religions and Multicultural Education. The project is being realised by the Department for the Study of Religions, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the project is to support ongoing curricular reform of the Czech primary and secondary level of education system by preparing teachers for teaching the new ?cross-disciplinary theme? Multicultural Education. In this particular project we try to facilitate this aim by exploiting the relevant aspects of our expertise as scholars studying Religions. We self-consciously tried to bypass the urge to teach teachers ?World Religions? in order to overcome the danger of producing just further stereotypes about another cultures.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů