MOSEM2 project: Integration of data acquisition, modelling, simulation and animation for learning electromagnetism and superconductivity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F10%3AA13016H9" target="_blank" >RIV/61988987:17310/10:A13016H9 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MOSEM2 project: Integration of data acquisition, modelling, simulation and animation for learning electromagnetism and superconductivity
Popis výsledku v původním jazyce
The MOSEM2 project, funded by European Commission, seeks to extend the minds-on experiments and materials from the twin project MOSEM by adding a set of computer aided activities covering a series of topics in Electromagnetism and Superconductivity. Thenew activities will integrate different ICT technologies: data logging, data video, modelling, simulation and animation. The MOSEM2 primarily targets physics teachers in upper secondary schools and trainee physics teachers. Teacher training departments at universities will implement the teacher seminars and new materials developed in the project. During the WS4 workshop held at MPTL 14 examples of teaching and learning activities from MOSEM2 were demonstrated.
Název v anglickém jazyce
MOSEM2 project: Integration of data acquisition, modelling, simulation and animation for learning electromagnetism and superconductivity
Popis výsledku anglicky
The MOSEM2 project, funded by European Commission, seeks to extend the minds-on experiments and materials from the twin project MOSEM by adding a set of computer aided activities covering a series of topics in Electromagnetism and Superconductivity. Thenew activities will integrate different ICT technologies: data logging, data video, modelling, simulation and animation. The MOSEM2 primarily targets physics teachers in upper secondary schools and trainee physics teachers. Teacher training departments at universities will implement the teacher seminars and new materials developed in the project. During the WS4 workshop held at MPTL 14 examples of teaching and learning activities from MOSEM2 were demonstrated.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
NUOVO CIMENTO C
ISSN
1124-1896
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
03
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
65-74
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—