Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experiments as a Basis of Informal In-service Training of Czech Physics Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10404160" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10404160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=yB_83pR3Bo" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=yB_83pR3Bo</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124748" target="_blank" >10.1063/1.5124748</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experiments as a Basis of Informal In-service Training of Czech Physics Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Experiments perform a number of functions in physics teaching - from a fun add-on of a very formal learning style to the cornerstone of a teaching method. A method of acquiring physical knowledge by using experiments, problem solving, tasks, etc. is a basic approach of teaching physics according to the Heureka (in English &quot;Eureka&quot;) project. Students are guided to analyse and solve scientific issues whereby they discover inquire new physical principles. The experiments are the main part of the work with the teachers, both in the long-term activities organized for the new participants of the Heureka project, and also in the workshops of the regional centres for physics teachers organized by Elixir to Schools. In this paper we will inform about our experience of working with teachers. The teachers&apos; feedback to the project will be presented as a part of the study.

  • Název v anglickém jazyce

    Experiments as a Basis of Informal In-service Training of Czech Physics Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Experiments perform a number of functions in physics teaching - from a fun add-on of a very formal learning style to the cornerstone of a teaching method. A method of acquiring physical knowledge by using experiments, problem solving, tasks, etc. is a basic approach of teaching physics according to the Heureka (in English &quot;Eureka&quot;) project. Students are guided to analyse and solve scientific issues whereby they discover inquire new physical principles. The experiments are the main part of the work with the teachers, both in the long-term activities organized for the new participants of the Heureka project, and also in the workshops of the regional centres for physics teachers organized by Elixir to Schools. In this paper we will inform about our experience of working with teachers. The teachers&apos; feedback to the project will be presented as a part of the study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AIP Conference Proceedings

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2152

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    0300041-0300047

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85072552908