Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informal Physics Teacher Training In The Czech Republic: A Possible Inspiration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10366657" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10366657 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11606/9788560944835" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11606/9788560944835</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11606/9788560944835" target="_blank" >10.11606/9788560944835</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Informal Physics Teacher Training In The Czech Republic: A Possible Inspiration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teacher training is a very important and really necessary part of their professional career. Two long-term activities aimed at Czech physics teachers are presented in the paper: &quot;The Heureka Project&quot; and &quot;Elixir for Schools&quot;. These activities are based on voluntariness principle; teachers attend them because they want, not because they are forced to be there by somebody (e.g. their headmaster). These projects can be taken as examples how informal system of teacher education can be created and developed as a useful counterpart to a formal in-service teacher training system.

  • Název v anglickém jazyce

    Informal Physics Teacher Training In The Czech Republic: A Possible Inspiration

  • Popis výsledku anglicky

    Teacher training is a very important and really necessary part of their professional career. Two long-term activities aimed at Czech physics teachers are presented in the paper: &quot;The Heureka Project&quot; and &quot;Elixir for Schools&quot;. These activities are based on voluntariness principle; teachers attend them because they want, not because they are forced to be there by somebody (e.g. their headmaster). These projects can be taken as examples how informal system of teacher education can be created and developed as a useful counterpart to a formal in-service teacher training system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Contemporary Science Education and Challenges in the Recent Society: Perspectives in Physics Teaching and Learning. Book of selected papers presented in the 2nd WCPE International Conference

  • ISBN

    978-85-60944-83-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    161-164

  • Název nakladatele

    FEUSP

  • Místo vydání

    São Paulo

  • Místo konání akce

    Sau Paulo, Brazílie

  • Datum konání akce

    11. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku