Informal Physics Teacher Training In The Czech Republic: A Possible Inspiration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10366657" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10366657 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11606/9788560944835" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11606/9788560944835</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11606/9788560944835" target="_blank" >10.11606/9788560944835</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Informal Physics Teacher Training In The Czech Republic: A Possible Inspiration
Popis výsledku v původním jazyce
Teacher training is a very important and really necessary part of their professional career. Two long-term activities aimed at Czech physics teachers are presented in the paper: "The Heureka Project" and "Elixir for Schools". These activities are based on voluntariness principle; teachers attend them because they want, not because they are forced to be there by somebody (e.g. their headmaster). These projects can be taken as examples how informal system of teacher education can be created and developed as a useful counterpart to a formal in-service teacher training system.
Název v anglickém jazyce
Informal Physics Teacher Training In The Czech Republic: A Possible Inspiration
Popis výsledku anglicky
Teacher training is a very important and really necessary part of their professional career. Two long-term activities aimed at Czech physics teachers are presented in the paper: "The Heureka Project" and "Elixir for Schools". These activities are based on voluntariness principle; teachers attend them because they want, not because they are forced to be there by somebody (e.g. their headmaster). These projects can be taken as examples how informal system of teacher education can be created and developed as a useful counterpart to a formal in-service teacher training system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Contemporary Science Education and Challenges in the Recent Society: Perspectives in Physics Teaching and Learning. Book of selected papers presented in the 2nd WCPE International Conference
ISBN
978-85-60944-83-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
161-164
Název nakladatele
FEUSP
Místo vydání
São Paulo
Místo konání akce
Sau Paulo, Brazílie
Datum konání akce
11. 7. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—