Educational and communication software for users with special needs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F11%3AA1201230" target="_blank" >RIV/61988987:17310/11:A1201230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational and communication software for users with special needs
Popis výsledku v původním jazyce
The paper shows basic possibilities of using computers for education and support of communication skills. Children with specific disorders face communication difficulties and common ways are often unusable. The development of an application stemming fromthe communication system PECS (The Picture Exchange Communication System) and its Czech variant VOKS is the base of this paper to show specificity of the development and verification of software for the given group of handicapped users. The target usergroup requires a specific approach to development and testing of the created software. Thus, apart from common functional testing, quantitative and qualitative methods of pedagogical research were also used.
Název v anglickém jazyce
Educational and communication software for users with special needs
Popis výsledku anglicky
The paper shows basic possibilities of using computers for education and support of communication skills. Children with specific disorders face communication difficulties and common ways are often unusable. The development of an application stemming fromthe communication system PECS (The Picture Exchange Communication System) and its Czech variant VOKS is the base of this paper to show specificity of the development and verification of software for the given group of handicapped users. The target usergroup requires a specific approach to development and testing of the created software. Thus, apart from common functional testing, quantitative and qualitative methods of pedagogical research were also used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F09%2FP181" target="_blank" >GP406/09/P181: Využití informačních a komunikačních technologií pro zlepšování komunikačních schopností dětí se specifickými poruchami</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Internationl Conference e-Learning'11
ISBN
978-606-505-459-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
284
Strana od-do
70-74
Název nakladatele
Editura ASE
Místo vydání
Bukurešť
Místo konání akce
Bukurešť
Datum konání akce
25. 8. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—