Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A communication software for users with special needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F11%3AA1201352" target="_blank" >RIV/61988987:17310/11:A1201352 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A communication software for users with special needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes possibilities of testing and practical implementation of the application for users with special needs for example an autistic spectrum disorders, the Down?s syndrome, mental retardation and other growing defects, which cause handicapped children obstacles learning spoken natural language. The project is based on the knowledge of the communication system PECS and its Czech variant VOKS. It shows basic possibilities of using computers for education and support of communication skills.Children with specific disorders face communication difficulties and common ways are often unusable. The target user group requires a specific approach to development and testing of the created software. Thus, apart from common functional testing, quantitative and qualitative methods of pedagogical research were also used.

  • Název v anglickém jazyce

    A communication software for users with special needs

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes possibilities of testing and practical implementation of the application for users with special needs for example an autistic spectrum disorders, the Down?s syndrome, mental retardation and other growing defects, which cause handicapped children obstacles learning spoken natural language. The project is based on the knowledge of the communication system PECS and its Czech variant VOKS. It shows basic possibilities of using computers for education and support of communication skills.Children with specific disorders face communication difficulties and common ways are often unusable. The target user group requires a specific approach to development and testing of the created software. Thus, apart from common functional testing, quantitative and qualitative methods of pedagogical research were also used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F09%2FP181" target="_blank" >GP406/09/P181: Využití informačních a komunikačních technologií pro zlepšování komunikačních schopností dětí se specifickými poruchami</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Use of E-learning in the Developing of the Key Competence

  • ISBN

    978-83-60071-39-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    550

  • Strana od-do

    357-367

  • Název nakladatele

    Studio-Noa, University of Silesia

  • Místo vydání

    Katowice-Cieszyn, Polsko

  • Místo konání akce

    Cieszyn, Polsko

  • Datum konání akce

    10. 10. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku