A communication software for users with special needs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F11%3AA1201352" target="_blank" >RIV/61988987:17310/11:A1201352 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A communication software for users with special needs
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes possibilities of testing and practical implementation of the application for users with special needs for example an autistic spectrum disorders, the Down?s syndrome, mental retardation and other growing defects, which cause handicapped children obstacles learning spoken natural language. The project is based on the knowledge of the communication system PECS and its Czech variant VOKS. It shows basic possibilities of using computers for education and support of communication skills.Children with specific disorders face communication difficulties and common ways are often unusable. The target user group requires a specific approach to development and testing of the created software. Thus, apart from common functional testing, quantitative and qualitative methods of pedagogical research were also used.
Název v anglickém jazyce
A communication software for users with special needs
Popis výsledku anglicky
The paper describes possibilities of testing and practical implementation of the application for users with special needs for example an autistic spectrum disorders, the Down?s syndrome, mental retardation and other growing defects, which cause handicapped children obstacles learning spoken natural language. The project is based on the knowledge of the communication system PECS and its Czech variant VOKS. It shows basic possibilities of using computers for education and support of communication skills.Children with specific disorders face communication difficulties and common ways are often unusable. The target user group requires a specific approach to development and testing of the created software. Thus, apart from common functional testing, quantitative and qualitative methods of pedagogical research were also used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F09%2FP181" target="_blank" >GP406/09/P181: Využití informačních a komunikačních technologií pro zlepšování komunikačních schopností dětí se specifickými poruchami</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Use of E-learning in the Developing of the Key Competence
ISBN
978-83-60071-39-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
550
Strana od-do
357-367
Název nakladatele
Studio-Noa, University of Silesia
Místo vydání
Katowice-Cieszyn, Polsko
Místo konání akce
Cieszyn, Polsko
Datum konání akce
10. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—