Cestovní ruch v Africe a na Blízkém východě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F12%3AA13017AJ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/12:A13017AJ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cestovní ruch v Africe a na Blízkém východě
Popis výsledku v původním jazyce
Turistický ruch se pojí obecně s příjemnými představami. Ostatně veškerý marketing cestovních kanceláří je založen na geografických imaginacích krásných míst přírody, architektury, nakupování, zábavy či nevšedních zážitků. Region Afriky a Blízkého východu se ovšem v Evropě obvykle spojuje s diametrálně odlišnými a negativními fenomény jako jsou hlad, chudoba, nebezpečí, nemoci, konflikty, zaostalost atd. Dochází tak k paradoxním situacím, kdy na jedné straně lidé hovoří s despektem o kultuře, hospodářské a společenské situaci v daném regionu, ale země jsou velmi častým cílem masového turismu. Tato kniha přibližuje čtenáři cestovní ruch v regionu subsaharské Afriky, severní Afriky a Blízkého východu z pohledu lokalizačních, realizačních a selektivních předpokladů pro turismus. Autoři je doplňují případovými studiemi vybraných zemí, na jejichž příkladech ilustrují potenciál, ale rovněž i nenaplněné předpoklady a problémy, se kterými se musí země v tomto regionu potýkat.
Název v anglickém jazyce
Tourism in Africa and the Middle East
Popis výsledku anglicky
Tourism is generally associated with pleasant imaginations. Moreover, all marketing of travel agencies is based on the geographical imaginations of beautiful nature, architecture, shopping or entertainment. On the other hand, region of Africa and the Middle East is in Europe generally associated with diametrically opposed and negative phenomenas, such as hunger, poverty, danger, diseases, conflicts, underdevelopment, etc. This leads to the paradoxical situation where on the one hand, people speak with contempt about the culture, economic and social situation in the region, but theese countries are frequent destinations for mass tourism. This book brings the reader informations about tourism in the region of sub-Saharan Africa, North Africa and the Middle East in terms of localization, realization and selective assumptions for tourism. Authors are adding a case studies of selected countries, which illustrate the potential, but also unfulfilled aspirations.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-149-7
Počet stran knihy
163
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—