Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cestovní ruch v Africe a na Blízkém východě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F12%3AA13017AJ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/12:A13017AJ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cestovní ruch v Africe a na Blízkém východě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Turistický ruch se pojí obecně s příjemnými představami. Ostatně veškerý marketing cestovních kanceláří je založen na geografických imaginacích krásných míst přírody, architektury, nakupování, zábavy či nevšedních zážitků. Region Afriky a Blízkého východu se ovšem v Evropě obvykle spojuje s diametrálně odlišnými a negativními fenomény jako jsou hlad, chudoba, nebezpečí, nemoci, konflikty, zaostalost atd. Dochází tak k paradoxním situacím, kdy na jedné straně lidé hovoří s despektem o kultuře, hospodářské a společenské situaci v daném regionu, ale země jsou velmi častým cílem masového turismu. Tato kniha přibližuje čtenáři cestovní ruch v regionu subsaharské Afriky, severní Afriky a Blízkého východu z pohledu lokalizačních, realizačních a selektivních předpokladů pro turismus. Autoři je doplňují případovými studiemi vybraných zemí, na jejichž příkladech ilustrují potenciál, ale rovněž i nenaplněné předpoklady a problémy, se kterými se musí země v tomto regionu potýkat.

  • Název v anglickém jazyce

    Tourism in Africa and the Middle East

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism is generally associated with pleasant imaginations. Moreover, all marketing of travel agencies is based on the geographical imaginations of beautiful nature, architecture, shopping or entertainment. On the other hand, region of Africa and the Middle East is in Europe generally associated with diametrically opposed and negative phenomenas, such as hunger, poverty, danger, diseases, conflicts, underdevelopment, etc. This leads to the paradoxical situation where on the one hand, people speak with contempt about the culture, economic and social situation in the region, but theese countries are frequent destinations for mass tourism. This book brings the reader informations about tourism in the region of sub-Saharan Africa, North Africa and the Middle East in terms of localization, realization and selective assumptions for tourism. Authors are adding a case studies of selected countries, which illustrate the potential, but also unfulfilled aspirations.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-149-7

  • Počet stran knihy

    163

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy