POSTOJE ŽÁKŮ TECHNICKÝCH A NETECHNICKÝCH OBORŮ SOŠ K PŘEDMĚTU FYZIKA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA140184C" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A140184C - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
POSTOJE ŽÁKŮ TECHNICKÝCH A NETECHNICKÝCH OBORŮ SOŠ K PŘEDMĚTU FYZIKA
Popis výsledku v původním jazyce
U žáků technických i netechnických oborů byly formou akčního výzkumu zkoumány postoje žáků k předmětu fyzika. Bylo zjištěno, že žáci technických i netechnických oborů se rozhodli pro studium odborné školy z důvodu zájmu o obor. Z hlediska oblíbenosti předmětů je fyzika u žáků technických oborů řazena před matematiku, u žáků netechnických oborů je tomu naopak. Za nejnáročnější jsou u technických oborů považovány předměty elektrotechnické, u oborů netechnických cizí jazyky. Žáky netechnických oborů je fyzika hodnocena jako předmět obtížný, žáky technických oborů jako středně těžký až obtížný. Fyzika na střední škole je ve srovnání s fyzikou na škole základní vnímána jako náročnější, přičemž jako velmi zajímavé byly žáky uvedeny tyto části fyziky: Elektřina, Magnetismus, Jaderná fyzika, Optika a Astrofyzika.
Název v anglickém jazyce
PUPILS ATTITUDES OF TECHNICAL AND NON-TECHNICAL FIELDS OF HIGH TECHNICAL SCHOOL TO SUBJECT PHYSICS
Popis výsledku anglicky
Intention of action research, which was conducted through a questionnaire survey during the school year 2010/2011 at high technical schools, was to map pupils attitudes of the first classes of technical and non-technical fields to the subject physics. Itwas found out physics position in comparison with other subjects, especially technical subjects, from the point of view of popularity and exacting. It was also found out whether physics is considered to be rather easier or more difficult subject from pupils view, and how pupils perceive physics from the perspective of compared with exacting at basic school, and also which parts of physics pupils are considered to be the most interesting. From the research also emerged to what degree pupils consider physics to be important for their future life and possibility using physics in a practical life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Fyzikálne vzdelávanie v systéme reformovaného školstva
ISBN
978-80-558-0232-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
652
Strana od-do
229-238
Název nakladatele
Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Račkova Dolina, Slovensko
Datum konání akce
17. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—