Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POSTOJE ŽÁKŮ TECHNICKÝCH A NETECHNICKÝCH OBORŮ SOŠ K PŘEDMĚTU FYZIKA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA140184C" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A140184C - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    POSTOJE ŽÁKŮ TECHNICKÝCH A NETECHNICKÝCH OBORŮ SOŠ K PŘEDMĚTU FYZIKA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    U žáků technických i netechnických oborů byly formou akčního výzkumu zkoumány postoje žáků k předmětu fyzika. Bylo zjištěno, že žáci technických i netechnických oborů se rozhodli pro studium odborné školy z důvodu zájmu o obor. Z hlediska oblíbenosti předmětů je fyzika u žáků technických oborů řazena před matematiku, u žáků netechnických oborů je tomu naopak. Za nejnáročnější jsou u technických oborů považovány předměty elektrotechnické, u oborů netechnických cizí jazyky. Žáky netechnických oborů je fyzika hodnocena jako předmět obtížný, žáky technických oborů jako středně těžký až obtížný. Fyzika na střední škole je ve srovnání s fyzikou na škole základní vnímána jako náročnější, přičemž jako velmi zajímavé byly žáky uvedeny tyto části fyziky: Elektřina, Magnetismus, Jaderná fyzika, Optika a Astrofyzika.

  • Název v anglickém jazyce

    PUPILS ATTITUDES OF TECHNICAL AND NON-TECHNICAL FIELDS OF HIGH TECHNICAL SCHOOL TO SUBJECT PHYSICS

  • Popis výsledku anglicky

    Intention of action research, which was conducted through a questionnaire survey during the school year 2010/2011 at high technical schools, was to map pupils attitudes of the first classes of technical and non-technical fields to the subject physics. Itwas found out physics position in comparison with other subjects, especially technical subjects, from the point of view of popularity and exacting. It was also found out whether physics is considered to be rather easier or more difficult subject from pupils view, and how pupils perceive physics from the perspective of compared with exacting at basic school, and also which parts of physics pupils are considered to be the most interesting. From the research also emerged to what degree pupils consider physics to be important for their future life and possibility using physics in a practical life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Fyzikálne vzdelávanie v systéme reformovaného školstva

  • ISBN

    978-80-558-0232-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    652

  • Strana od-do

    229-238

  • Název nakladatele

    Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Račkova Dolina, Slovensko

  • Datum konání akce

    17. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku