Inquiry-based teaching with ICT in photometry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1501BRJ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1501BRJ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inquiry-based teaching with ICT in photometry
Popis výsledku v původním jazyce
The physics is a very important field of science necessary to the development of modern civilization. In Czech Republic, the students are not interested in science today. Undoubtedly important part of today's modern education is information and communication technology. The research had done in the Czech secondary schools. The research said that students want to use ICT in learning and also want to do experiment it yourself. Use of information and communication technology in student?s experiments seemsto be a good and interesting idea. This is not a simple experiment, but inquiry-based teaching, which contributes to the development of student imagination, and to better understanding and to better remembering the curriculum.
Název v anglickém jazyce
Inquiry-based teaching with ICT in photometry
Popis výsledku anglicky
The physics is a very important field of science necessary to the development of modern civilization. In Czech Republic, the students are not interested in science today. Undoubtedly important part of today's modern education is information and communication technology. The research had done in the Czech secondary schools. The research said that students want to use ICT in learning and also want to do experiment it yourself. Use of information and communication technology in student?s experiments seemsto be a good and interesting idea. This is not a simple experiment, but inquiry-based teaching, which contributes to the development of student imagination, and to better understanding and to better remembering the curriculum.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
GIREP-MPTL International Conference on Teaching/Learning Physics
ISBN
978-88-907460-5-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
390-391
Název nakladatele
Dipartimento di Fisica e Chimica, Universit? degli Studi di Palermo, Italy
Místo vydání
Palermo
Místo konání akce
Palermo
Datum konání akce
7. 7. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—