Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry-based teaching with ICT in photometry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1501BRJ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1501BRJ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry-based teaching with ICT in photometry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The physics is a very important field of science necessary to the development of modern civilization. In Czech Republic, the students are not interested in science today. Undoubtedly important part of today's modern education is information and communication technology. The research had done in the Czech secondary schools. The research said that students want to use ICT in learning and also want to do experiment it yourself. Use of information and communication technology in student?s experiments seemsto be a good and interesting idea. This is not a simple experiment, but inquiry-based teaching, which contributes to the development of student imagination, and to better understanding and to better remembering the curriculum.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry-based teaching with ICT in photometry

  • Popis výsledku anglicky

    The physics is a very important field of science necessary to the development of modern civilization. In Czech Republic, the students are not interested in science today. Undoubtedly important part of today's modern education is information and communication technology. The research had done in the Czech secondary schools. The research said that students want to use ICT in learning and also want to do experiment it yourself. Use of information and communication technology in student?s experiments seemsto be a good and interesting idea. This is not a simple experiment, but inquiry-based teaching, which contributes to the development of student imagination, and to better understanding and to better remembering the curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GIREP-MPTL International Conference on Teaching/Learning Physics

  • ISBN

    978-88-907460-5-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    390-391

  • Název nakladatele

    Dipartimento di Fisica e Chimica, Universit? degli Studi di Palermo, Italy

  • Místo vydání

    Palermo

  • Místo konání akce

    Palermo

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku