Research the understanding of irreversible processes by university students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F16%3AA1701M5D" target="_blank" >RIV/61988987:17310/16:A1701M5D - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Research the understanding of irreversible processes by university students
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the chapter is to introduce the readers to ideas of university students about reversible and irreversible processes. Current scientists discuss existence or non-existence of climatic changes. Another question scientists ask is whether the process of climatic change is reversible or irreversible. There are organisations monitoring the climatic processes and publishing results of these measurements on web sites. We summarise the reasons why conceptions reversible and irreversible processes are relevant for physics and for concept of environmental education. We emphasize development of a comprehensive concept of environmental physics appropriate for physics teaching in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Research the understanding of irreversible processes by university students
Popis výsledku anglicky
The aim of the chapter is to introduce the readers to ideas of university students about reversible and irreversible processes. Current scientists discuss existence or non-existence of climatic changes. Another question scientists ask is whether the process of climatic change is reversible or irreversible. There are organisations monitoring the climatic processes and publishing results of these measurements on web sites. We summarise the reasons why conceptions reversible and irreversible processes are relevant for physics and for concept of environmental education. We emphasize development of a comprehensive concept of environmental physics appropriate for physics teaching in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Teaching of science subjects in higher & highest education
ISBN
978-83-8084-038-6
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
152-163
Počet stran knihy
205
Název nakladatele
PEDAGOGICAL UNIWERSITY OF CRACOW
Místo vydání
KRAKÓW
Kód UT WoS kapitoly
—