Nevratné procesy ve výuce fyziky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F15%3AA1601EZW" target="_blank" >RIV/61988987:17310/15:A1601EZW - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nevratné procesy ve výuce fyziky
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem publikace je seznámit odbornou veřejnost s důvody zavedení termodynamiky nevratných procesů do výuky fyziky středních škol. V publikaci jsou uvedeny základní pojmy z dané oblasti, jako jsou rovnovážný stav, nerovnovážný stav, druhý termodynamický zákon, vratný proces, nevratný proces, entropie a způsob zavedení uvedených pojmů do výuky fyziky na střední školy. Dále se v publikaci zabýváme situací v této oblasti ve vybraných českých a zahraničních publikacích a částečně i možnostmi využití daných poznatků při řešení některých vážných problémů současné lidské společnosti, jako jsou např. problémy z oblasti environmentalistiky, především změny klimatu na Zemi, problémy motorů, chladniček a tak dál.
Název v anglickém jazyce
Irreversible processes in the teaching of physics
Popis výsledku anglicky
The aim of this publication is to provide the professional public with reasons for introducing the thermodynamics of irreversible processes within the teaching of physics in secondary schools. The publication presents the basic concepts of the field, such as the equilibrium state, non-equilibrium state, the second law of thermodynamics, reversible process, irreversible process, entropy and the method of implementing these concepts in the teaching of physics at secondary school. The publication further deals with these trends in selected Czech and foreign publications, and partly with the possible application of this knowledge in solving some of the serious problems of contemporary human society, including environmental problems, particularly in the area of climate change on Earth, as well as problems with motors, refrigerators, and so on.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.45.0004" target="_blank" >EE2.3.45.0004: Okna vědy dokořán</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-363-7
Počet stran knihy
77
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—