Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nevratné procesy ve výuce fyziky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F15%3AA1601EZW" target="_blank" >RIV/61988987:17310/15:A1601EZW - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nevratné procesy ve výuce fyziky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem publikace je seznámit odbornou veřejnost s důvody zavedení termodynamiky nevratných procesů do výuky fyziky středních škol. V publikaci jsou uvedeny základní pojmy z dané oblasti, jako jsou rovnovážný stav, nerovnovážný stav, druhý termodynamický zákon, vratný proces, nevratný proces, entropie a způsob zavedení uvedených pojmů do výuky fyziky na střední školy. Dále se v publikaci zabýváme situací v této oblasti ve vybraných českých a zahraničních publikacích a částečně i možnostmi využití daných poznatků při řešení některých vážných problémů současné lidské společnosti, jako jsou např. problémy z oblasti environmentalistiky, především změny klimatu na Zemi, problémy motorů, chladniček a tak dál.

  • Název v anglickém jazyce

    Irreversible processes in the teaching of physics

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this publication is to provide the professional public with reasons for introducing the thermodynamics of irreversible processes within the teaching of physics in secondary schools. The publication presents the basic concepts of the field, such as the equilibrium state, non-equilibrium state, the second law of thermodynamics, reversible process, irreversible process, entropy and the method of implementing these concepts in the teaching of physics at secondary school. The publication further deals with these trends in selected Czech and foreign publications, and partly with the possible application of this knowledge in solving some of the serious problems of contemporary human society, including environmental problems, particularly in the area of climate change on Earth, as well as problems with motors, refrigerators, and so on.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.45.0004" target="_blank" >EE2.3.45.0004: Okna vědy dokořán</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-363-7

  • Počet stran knihy

    77

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy