Nevratné procesy pro žáky základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1401AO1" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1401AO1 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nevratné procesy pro žáky základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá zavedením pojmu nevratný děj do fyziky základního vzdělávání, tj. na základní škole nebo v nižších ročnících gymnázia po probrání tématu Tepelné jevy. Hlavní část článku tvoří podrobný scénář vyučovací hodiny, který byl ověřen během pedagogického experimentu na základních školách. V článku jsou uvedeny příklady nevratných dějů ze života žáků základních škol.
Název v anglickém jazyce
Irreversible Processes for Elementary School Pupils
Popis výsledku anglicky
The article deals with introduction of the concept Irreversible Process to the physics elementary education at Primary Schools or lower classes of Secondary Schools after theme Thermal phenomena. The main part of the article consists of the detailed lesson scenario that was verified during the pedagogical experiment at Elementary Schools. Irreversible processes are given as examples from everyday life of pupils at Elementary School.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika-Fyzika-Informatika, časopis pro výuku na základních a středních školách
ISSN
1210-1761
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
124-129
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—