Jak souvisí CO2 s teplotou na Zemi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1501BHO" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1501BHO - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak souvisí CO2 s teplotou na Zemi
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se snaží rozšířit texty pro učitele ZŠ zabývající se environmentální fyzikou. Navazuje na článek Nevratné procesy pro žáky základních škol. Součástí tohoto článku je scénář vyučovací hodiny, který vysvětluje žákům ZŠ souvislost mezi oxidem uhličitým CO2 a zvyšující se teplotou na Zemi, tj. skleníkovým efektem, z fyzikálního hlediska. Cílem obou článků je seznámit odbornou pedagogickou veřejnost i zájemce o přírodní vědy v ČR s nevratnými jevy na úrovni znalostí žáků základních škol a nižších ročníků víceletých gymnázií.
Název v anglickém jazyce
How is carbon dioxide (CO2) linked to the increasing temperature on the Earth?
Popis výsledku anglicky
This article is trying to expand school texts used by elementary school teachers dealing with environmental physics. It is the continuation of the following article Irreversible processes for elementary school pupils. A part of this article is a script of a lesson that explains to elementary school pupils the link between carbon dioxide (CO2) and the rising temperature on Earth, so called greenhouse effect, in terms of a physical point of view. The goal of both articles is to inform the professional pedagogical society as well as all people interested in science in the Czech Republic about the irreversible phenomena ? explanation done at elementary school level or at lower grammar school level.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MATEMATIKA-FYZIKA-INFORMATIKA
ISSN
1805-7705
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
295-301
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—