Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of a Pilot Course of English in Adaptive Learning Management System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F16%3AA1801J5L" target="_blank" >RIV/61988987:17310/16:A1801J5L - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0124" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0124</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0124" target="_blank" >10.21125/iceri.2016.0124</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of a Pilot Course of English in Adaptive Learning Management System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims at giving a brief overview of research that has been carried out in the past three years with the main part focusing on its evaluation. The subject of the research was to develop a type of a learning management system that would suit language learning (primarily of the English language) and take into consideration students' characteristics and knowledge. Students' characteristics means students' perception of information (based on a questionnaire of perception preferences) and knowledge of the English language is assessed using a fuzzy logic expert system, enabling to work with linguistic expressions. The final phase of the research was real verification of the proposed system. The main part of this paper provides a detailed analysis of students? evaluation of the piloted course, which took place in the winter semester 2014 at the Department of Informatics and Computers, Faculty of Science, University of Ostrava. The analysis of students? course evaluation was based on a questionnaire, which was created exactly for the purposes of its evaluation. The results that have been concluded from the analysis give promising prospects for further research.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of a Pilot Course of English in Adaptive Learning Management System

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims at giving a brief overview of research that has been carried out in the past three years with the main part focusing on its evaluation. The subject of the research was to develop a type of a learning management system that would suit language learning (primarily of the English language) and take into consideration students' characteristics and knowledge. Students' characteristics means students' perception of information (based on a questionnaire of perception preferences) and knowledge of the English language is assessed using a fuzzy logic expert system, enabling to work with linguistic expressions. The final phase of the research was real verification of the proposed system. The main part of this paper provides a detailed analysis of students? evaluation of the piloted course, which took place in the winter semester 2014 at the Department of Informatics and Computers, Faculty of Science, University of Ostrava. The analysis of students? course evaluation was based on a questionnaire, which was created exactly for the purposes of its evaluation. The results that have been concluded from the analysis give promising prospects for further research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-5895-1

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1062-1055

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Sevila

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku