Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fuzzy-based decision strategy in real-time strategic games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F17%3AA1801R4J" target="_blank" >RIV/61988987:17310/17:A1801R4J - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.5012346" target="_blank" >http://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.5012346</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5012346" target="_blank" >10.1063/1.5012346</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fuzzy-based decision strategy in real-time strategic games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to describe our own gaming artificial intelligence for OpenTTD, which is a real-time building strategy game. A multi-agent system with fuzzy decision-making was used for the proposal itself. The multiagent system was chosen because real-time strategy games achieve great complexity and require decomposition of the problem into individual problems, which are then solved by individual cooperating agents. The system becomes then more stable and easily expandable. The fuzzy approach makes the decision-making process of strategies easier thanks to the use of uncertainty. In the conclusion, own experimental results were compared with other approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    Fuzzy-based decision strategy in real-time strategic games

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to describe our own gaming artificial intelligence for OpenTTD, which is a real-time building strategy game. A multi-agent system with fuzzy decision-making was used for the proposal itself. The multiagent system was chosen because real-time strategy games achieve great complexity and require decomposition of the problem into individual problems, which are then solved by individual cooperating agents. The system becomes then more stable and easily expandable. The fuzzy approach makes the decision-making process of strategies easier thanks to the use of uncertainty. In the conclusion, own experimental results were compared with other approaches.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings

  • ISBN

    978-0-7354-1596-6

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics Inc.

  • Místo vydání

    USA

  • Místo konání akce

    Thessaloniki; Greece

  • Datum konání akce

    21. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000419835900061