Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problems of Distance Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F18%3AA1901V46" target="_blank" >RIV/61988987:17310/18:A1901V46 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/ijicte-2018-0002" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/ijicte-2018-0002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/ijicte-2018-0002" target="_blank" >10.2478/ijicte-2018-0002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problems of Distance Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Distance learning and e-learning have significantly developed in recent years. It is also due to changing educational requirements, especially for adults. The article aims to show the advantages and disadvantages of distance learning. Examples of the 20-year use of the distance learning form of computer science describe the difficulties associated with the implementation and implementation of this form of teaching. The results of students in the full-time and distance form of teaching in the bachelor's study of computer science are compared. Long-term findings show that distant students have significantly lower scores in the first years of study than full-time bachelor students. In the following years of study, the differences diminish, and students' results are comparable. The article describes the possibilities of improving the quality of distance learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems of Distance Education

  • Popis výsledku anglicky

    Distance learning and e-learning have significantly developed in recent years. It is also due to changing educational requirements, especially for adults. The article aims to show the advantages and disadvantages of distance learning. Examples of the 20-year use of the distance learning form of computer science describe the difficulties associated with the implementation and implementation of this form of teaching. The results of students in the full-time and distance form of teaching in the bachelor's study of computer science are compared. Long-term findings show that distant students have significantly lower scores in the first years of study than full-time bachelor students. In the following years of study, the differences diminish, and students' results are comparable. The article describes the possibilities of improving the quality of distance learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ICTE Journal

  • ISSN

    1805-3726

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2018/1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    14-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus