Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INTERDISCIPLINARY APPROACH IN TEACHING HUMAN BIOLOGY REALIZED WITHIN THE PROJECT NATURE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F19%3AA20021X9" target="_blank" >RIV/61988987:17310/19:A20021X9 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15310/19:73598698 RIV/61989592:15410/19:73598698

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iated.org/iceri/publications" target="_blank" >https://iated.org/iceri/publications</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.1511" target="_blank" >10.21125/iceri.2019.1511</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INTERDISCIPLINARY APPROACH IN TEACHING HUMAN BIOLOGY REALIZED WITHIN THE PROJECT NATURE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using interdisciplinary/inter-subject/cross-curricular relations in teaching (not only) natural sciences has increasing importance in modern educational techniques and procedures. In the Czech Republic,the teaching in elementary schools often lacks such an attitude and natural science topics are usually taught separately, with missing or only partial interconnections. Also, scientific attention focused on interdisciplinarity in Czech education is poor and insufficient. The project NATURE (University of Ostrava and Palacký University Olomouc) makes efforts to fill this gap, both in research and teaching.As part of action research at selected elementary schools, we have included related knowledge of basic natural sciences such as chemistry, physics, and mathematics in theoretical and practicallessons of the skeletal and muscular system of human. First, the prepared worksheets were tested, including estimation of body height based on long bone lengths as well as calculations of muscle work and power. Subsequently, a research-based day focused on somatometry, osteometry and calculation of body indexes was realized. The article informs about the process and results of the abovementionedpilot worksheet testing and research-based days at selected elementary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    INTERDISCIPLINARY APPROACH IN TEACHING HUMAN BIOLOGY REALIZED WITHIN THE PROJECT NATURE

  • Popis výsledku anglicky

    Using interdisciplinary/inter-subject/cross-curricular relations in teaching (not only) natural sciences has increasing importance in modern educational techniques and procedures. In the Czech Republic,the teaching in elementary schools often lacks such an attitude and natural science topics are usually taught separately, with missing or only partial interconnections. Also, scientific attention focused on interdisciplinarity in Czech education is poor and insufficient. The project NATURE (University of Ostrava and Palacký University Olomouc) makes efforts to fill this gap, both in research and teaching.As part of action research at selected elementary schools, we have included related knowledge of basic natural sciences such as chemistry, physics, and mathematics in theoretical and practicallessons of the skeletal and muscular system of human. First, the prepared worksheets were tested, including estimation of body height based on long bone lengths as well as calculations of muscle work and power. Subsequently, a research-based day focused on somatometry, osteometry and calculation of body indexes was realized. The article informs about the process and results of the abovementionedpilot worksheet testing and research-based days at selected elementary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    6264-6269

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville, SPAIN

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku