Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INTERDISCIPLINARY RELATIONS WITH MATHEMATICS IN TEACHING OF NATURAL SCIENCE REALIZED WITHIN THE PROJECT NATURE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F19%3AA2101ZQY" target="_blank" >RIV/61988987:17310/19:A2101ZQY - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15310/19:73593842 RIV/61989592:15410/19:73593842

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iated.org/" target="_blank" >https://iated.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1492" target="_blank" >10.21125/inted.2019.1492</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INTERDISCIPLINARY RELATIONS WITH MATHEMATICS IN TEACHING OF NATURAL SCIENCE REALIZED WITHIN THE PROJECT NATURE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with interdisciplinary relations because in the field of education in the Czech Republic this issue is probably not given enough attention. Project NATURE of the University of Ostrava, which Palacký University in Olomouc also takes part in, is aimed at strengthening pedagogical competencies of elementary school teachers in natural science subjects including interdisciplinary relations with mathematics. The article defines issues of interdisciplinary relations and theoretically defines the framework of action research conducted in teaching with the support of worksheets prepared in the project NATURE.

  • Název v anglickém jazyce

    INTERDISCIPLINARY RELATIONS WITH MATHEMATICS IN TEACHING OF NATURAL SCIENCE REALIZED WITHIN THE PROJECT NATURE

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with interdisciplinary relations because in the field of education in the Czech Republic this issue is probably not given enough attention. Project NATURE of the University of Ostrava, which Palacký University in Olomouc also takes part in, is aimed at strengthening pedagogical competencies of elementary school teachers in natural science subjects including interdisciplinary relations with mathematics. The article defines issues of interdisciplinary relations and theoretically defines the framework of action research conducted in teaching with the support of worksheets prepared in the project NATURE.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-08619-1

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    6092-6096

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    11. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000541042201031