INTERDISCIPLINARY RELATIONS WITH MATHEMATICS IN TEACHING OF NATURAL SCIENCE REALIZED WITHIN THE PROJECT NATURE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F19%3AA2101ZQY" target="_blank" >RIV/61988987:17310/19:A2101ZQY - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15310/19:73593842 RIV/61989592:15410/19:73593842
Výsledek na webu
<a href="https://iated.org/" target="_blank" >https://iated.org/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1492" target="_blank" >10.21125/inted.2019.1492</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INTERDISCIPLINARY RELATIONS WITH MATHEMATICS IN TEACHING OF NATURAL SCIENCE REALIZED WITHIN THE PROJECT NATURE
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with interdisciplinary relations because in the field of education in the Czech Republic this issue is probably not given enough attention. Project NATURE of the University of Ostrava, which Palacký University in Olomouc also takes part in, is aimed at strengthening pedagogical competencies of elementary school teachers in natural science subjects including interdisciplinary relations with mathematics. The article defines issues of interdisciplinary relations and theoretically defines the framework of action research conducted in teaching with the support of worksheets prepared in the project NATURE.
Název v anglickém jazyce
INTERDISCIPLINARY RELATIONS WITH MATHEMATICS IN TEACHING OF NATURAL SCIENCE REALIZED WITHIN THE PROJECT NATURE
Popis výsledku anglicky
The article deals with interdisciplinary relations because in the field of education in the Czech Republic this issue is probably not given enough attention. Project NATURE of the University of Ostrava, which Palacký University in Olomouc also takes part in, is aimed at strengthening pedagogical competencies of elementary school teachers in natural science subjects including interdisciplinary relations with mathematics. The article defines issues of interdisciplinary relations and theoretically defines the framework of action research conducted in teaching with the support of worksheets prepared in the project NATURE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED2019 Proceedings
ISBN
978-84-09-08619-1
ISSN
2340-1079
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
6092-6096
Název nakladatele
IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Valencia, Spain
Datum konání akce
11. 3. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000541042201031