Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DIFFERENCES IN ATTITUDES TO SOLVING TASK BY GIFTED AND STANDARD STUDENTS MONITORED BY THE EYE TRACKING TECHNOLOGY - PILOT STUDY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F19%3AA21021X7" target="_blank" >RIV/61988987:17310/19:A21021X7 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15310/19:73598697 RIV/61989592:15410/19:73598697

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iated.org/iceri/publications" target="_blank" >https://iated.org/iceri/publications</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.1502" target="_blank" >10.21125/iceri.2019.1502</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DIFFERENCES IN ATTITUDES TO SOLVING TASK BY GIFTED AND STANDARD STUDENTS MONITORED BY THE EYE TRACKING TECHNOLOGY - PILOT STUDY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Eye Tracker - Gazepoint version - is currently one of the most available technology systems that enable user´s eye movements observing. Our paper deals with the pilot research presentation of the grammar school students using Gazepoint for visualization of processes and strategies used by students for taskssolution focused on chemistry. The main target was to find out how pupils proceeded duringmonitoring of given tasks on the screen, in what way they worked with it and after that to find out basic differences between the group of gifted students and the group of standard ones, if any. We tried to reveal strategies that were used by students during solving the tasks focused on high school chemistry.

  • Název v anglickém jazyce

    DIFFERENCES IN ATTITUDES TO SOLVING TASK BY GIFTED AND STANDARD STUDENTS MONITORED BY THE EYE TRACKING TECHNOLOGY - PILOT STUDY

  • Popis výsledku anglicky

    Eye Tracker - Gazepoint version - is currently one of the most available technology systems that enable user´s eye movements observing. Our paper deals with the pilot research presentation of the grammar school students using Gazepoint for visualization of processes and strategies used by students for taskssolution focused on chemistry. The main target was to find out how pupils proceeded duringmonitoring of given tasks on the screen, in what way they worked with it and after that to find out basic differences between the group of gifted students and the group of standard ones, if any. We tried to reveal strategies that were used by students during solving the tasks focused on high school chemistry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    6237-6245

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville, SPAIN

  • Datum konání akce

    4. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000530212402024