Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Swift a New Programming Language for Development and Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F20%3AA21023FP" target="_blank" >RIV/61988987:17310/20:A21023FP - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-37737-3_26" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-37737-3_26</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-37737-3_26" target="_blank" >10.1007/978-3-030-37737-3_26</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Swift a New Programming Language for Development and Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of information and communication technologies also develops programming languages and development tools. Swift programming language is one of many emerging languages. The language was primarily designed for developing applications for iOS and macOS. Gradually, Swift becomes the primary language for developing iOS mobile apps. This paper describes the essential features, advantages and disadvantages of the Swift programming language and compares it with other languages. The article shows some measurement results and a comparison of Swift program speeds and some other programming languages. We find out from the tracking of students' work and practical projects that working with Swift is often faster, brighter and safer than the previously used Objective-C language. The article describes the results of the survey among students and demonstrates the advantages of language in the field of programming teaching. Another goal of the article is to show the possibilities, advantages and limitations of Swift's programming language in the development of mobile applications. The paper also shows the possibilities of Swift language in teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Swift a New Programming Language for Development and Education

  • Popis výsledku anglicky

    The development of information and communication technologies also develops programming languages and development tools. Swift programming language is one of many emerging languages. The language was primarily designed for developing applications for iOS and macOS. Gradually, Swift becomes the primary language for developing iOS mobile apps. This paper describes the essential features, advantages and disadvantages of the Swift programming language and compares it with other languages. The article shows some measurement results and a comparison of Swift program speeds and some other programming languages. We find out from the tracking of students' work and practical projects that working with Swift is often faster, brighter and safer than the previously used Objective-C language. The article describes the results of the survey among students and demonstrates the advantages of language in the field of programming teaching. Another goal of the article is to show the possibilities, advantages and limitations of Swift's programming language in the development of mobile applications. The paper also shows the possibilities of Swift language in teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Digital Science 2019, Advances in Intelligent Systems and Computing

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1114

  • Číslo periodika v rámci svazku

    XIII

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    284-295

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85077498441