LMS moodle platform as an environment for implementing gamification in education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F24%3AA25038A8" target="_blank" >RIV/61988987:17310/24:A25038A8 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pubs.aip.org/aip/acp/article-lookup/doi/10.1063/5.0210814" target="_blank" >https://pubs.aip.org/aip/acp/article-lookup/doi/10.1063/5.0210814</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0210814" target="_blank" >10.1063/5.0210814</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
LMS moodle platform as an environment for implementing gamification in education
Popis výsledku v původním jazyce
Educational games are one of the significant elements that are used to innovate the educational process. The aim of the inclusion of these games is undoubtedly to motivate pupils and students to study, as well as significant attractiveness of the educational process. However, gamification (as this trend is generally referred to) is still a complement to other teaching methods. This paper explores the possibility of using the relatively open environment of LMS Moodle to implement gamification in teaching.
Název v anglickém jazyce
LMS moodle platform as an environment for implementing gamification in education
Popis výsledku anglicky
Educational games are one of the significant elements that are used to innovate the educational process. The aim of the inclusion of these games is undoubtedly to motivate pupils and students to study, as well as significant attractiveness of the educational process. However, gamification (as this trend is generally referred to) is still a complement to other teaching methods. This paper explores the possibility of using the relatively open environment of LMS Moodle to implement gamification in teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings
ISBN
978-073544954-1
ISSN
0094-243X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
AIP Publishing
Místo vydání
Melville
Místo konání akce
Heraklion
Datum konání akce
19. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001244923000204