Mining Knowledge from Educational Data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA1000VZK" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A1000VZK - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mining Knowledge from Educational Data
Popis výsledku v původním jazyce
Utilization of information and communication technologies in educational processes generates large amount of data as a side effect. Educational data may contain many interesting information and potential knowledge about students and their learning habits. However, such knowledge is hidden and their extraction is not trivial. Knowledge discovery from databases (also known as Data Mining) is a methodology for extraction of non-trivial, previously unknown, and potentially useful knowledge from data. In this paper, we discuss possibilities for applications of data mining in educational process.
Název v anglickém jazyce
Mining Knowledge from Educational Data
Popis výsledku anglicky
Utilization of information and communication technologies in educational processes generates large amount of data as a side effect. Educational data may contain many interesting information and potential knowledge about students and their learning habits. However, such knowledge is hidden and their extraction is not trivial. Knowledge discovery from databases (also known as Data Mining) is a methodology for extraction of non-trivial, previously unknown, and potentially useful knowledge from data. In this paper, we discuss possibilities for applications of data mining in educational process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning
ISBN
978-83-925281-4-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
—
Místo vydání
—
Místo konání akce
Cieszyn, Poland
Datum konání akce
19. 10. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—