Profese učitele mateřské školy v proměnách času
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA1000X2Z" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A1000X2Z - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profese učitele mateřské školy v proměnách času
Popis výsledku v původním jazyce
Pojmenování i pojetí profese učitele mateřské školy se v historii proměňovalo. V současnosti můžeme profesi charakterizovat souborem klíčových kompetencí. Specifika profese jsou dána více ukazateli, např. úlohou mateřské školy v systému celoživotního vzdělávání dítěte, významem, jež společnost profesi přisoudila, požadavky, závažností a odpovědností výkonu funkce učitele mateřské školy, věkovými zvláštnostmi dítěte v preprimárním věku. Profese se projevuje v několik oblastech, má etickou a odbornou dimenzi. Jako vědecký problém se řeší ve výzkumných úkolech a rozvojových programech. Současná příprava na profesi.
Název v anglickém jazyce
Profession Teacher of Nursery School at Time´s Transformation
Popis výsledku anglicky
Denomination and conception of teacher's profession at nursery school was transformed in history. Today we can characterize the profession by set of key-competence. Specificity of profession are given by more indicators, e.g., role of the nursery schoolin system of child's lifelong learning, meaning, which society predicate to profession, requirements, relevancy and responsibility the achievement the teacher's function at nursery school, child's age specialities in preprimary age. Profession express inseveral spheres, has ethical and special dimension. It solves as scientific problem at research tasks and developing programmes. Present preparation for profession.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Učiteľ v preprimárnej a primárnej edukácii-teoria, výskum, vývoj.
ISBN
978-80-8083-814-0
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
—
Počet stran knihy
253
Název nakladatele
PedF UMB Banská Bystrica
Místo vydání
PedF UMB Banská Bystrica
Kód UT WoS kapitoly
—