Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZRJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZRJ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura
Popis výsledku v původním jazyce
Práce se zaměřuje na aktuální problematiku současné pedagogické praxe, která úzce souvisí se změnami českého školství v souvislosti s kompetenčním přístupem stávajícího školského kurikula. Praktická část monografie představuje výsledky realizovaného studentského projektu Ostravské univerzity v Ostravě. Prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu byla zjišťována četnost užívání učebnic mateřštiny jednotlivých nakladatelství v Moravskoslezském kraji. Následně byla monitorována výuka češtiny s cílem ověřit jeden ze závěrů PIRLS, že nejčastěji užívanou didaktickou pomůckou v rámci rozvoje čtenářských kompetencí žáků 1. stupně ZŠ je učebnice mateřštiny. Navazující fáze studentského projektu sledovala kvalitu nejčastěji užívaných učebnic prostřednictvím jejich textové analýzy, a to vždy tří nejfrekventovaněji užívaných učebnic češtiny 1. až 5. ročníku ZŠ.
Název v anglickém jazyce
READING LITERACY AT THE 1ST GRADE OF ELEMENTARY SCHOOL FROM THE POINT OF VIEW OF EDUCATIONAL SPECIALIZATION OF THE CZECH LANGUAGE AND LITERATURE
Popis výsledku anglicky
The publication deals with actual problem of contemporary pedagogical practice which is closely related to changes of the Czech educational system in connection with competency approach of the current school curriculum. Practical part of the publicationpresents results of a students? project realized at the University of Ostrava. By means of a quantity oriented research, frequency of usage of the mother language textbooks published by individual publishing houses was ascertained within the Moravian-Silesian region. As a following step, the mother language teaching was monitored with the aim to prove one of the PIRLS conclusions, stating that the mother language textbook is the most frequently used didactic tool within development of reading competences of the 1st grade of elementary school pupils. The next stage of the students? project was focused on quality of the most often used textbooks through analyses of their texts.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7368-878-3
Počet stran knihy
160
Název nakladatele
Oftis
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—