Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZRJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZRJ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce se zaměřuje na aktuální problematiku současné pedagogické praxe, která úzce souvisí se změnami českého školství v souvislosti s kompetenčním přístupem stávajícího školského kurikula. Praktická část monografie představuje výsledky realizovaného studentského projektu Ostravské univerzity v Ostravě. Prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu byla zjišťována četnost užívání učebnic mateřštiny jednotlivých nakladatelství v Moravskoslezském kraji. Následně byla monitorována výuka češtiny s cílem ověřit jeden ze závěrů PIRLS, že nejčastěji užívanou didaktickou pomůckou v rámci rozvoje čtenářských kompetencí žáků 1. stupně ZŠ je učebnice mateřštiny. Navazující fáze studentského projektu sledovala kvalitu nejčastěji užívaných učebnic prostřednictvím jejich textové analýzy, a to vždy tří nejfrekventovaněji užívaných učebnic češtiny 1. až 5. ročníku ZŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    READING LITERACY AT THE 1ST GRADE OF ELEMENTARY SCHOOL FROM THE POINT OF VIEW OF EDUCATIONAL SPECIALIZATION OF THE CZECH LANGUAGE AND LITERATURE

  • Popis výsledku anglicky

    The publication deals with actual problem of contemporary pedagogical practice which is closely related to changes of the Czech educational system in connection with competency approach of the current school curriculum. Practical part of the publicationpresents results of a students? project realized at the University of Ostrava. By means of a quantity oriented research, frequency of usage of the mother language textbooks published by individual publishing houses was ascertained within the Moravian-Silesian region. As a following step, the mother language teaching was monitored with the aim to prove one of the PIRLS conclusions, stating that the mother language textbook is the most frequently used didactic tool within development of reading competences of the 1st grade of elementary school pupils. The next stage of the students? project was focused on quality of the most often used textbooks through analyses of their texts.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7368-878-3

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Oftis

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy