Known words, their variations and a use in the Czech language for pupils with a different mother language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00115887" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00115887 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.verlagdrkovac.de/978-3-339-11576-8.htm" target="_blank" >https://www.verlagdrkovac.de/978-3-339-11576-8.htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Ausgewählte Wörter, ihre Variationen und ihr Platz im Unterricht für tschechische Muttersprachler sowie im Unterricht Tschechisch als Fremdsprache
Popis výsledku v původním jazyce
The ranks of the listed words and their variations from the 1950s to the present are part of this paper. We are focusing on the comparison of the series of Czech language textbooks for the primary school: we notice their different presentation in textbooks of individual publishers or individual school years, the difference in the number and their timeliness. Attention is also paid to their place in the teaching of Czech language among pupils with a different mother language. Part of the paper consist of the interpretation of the results of a probe made in a group of intermediate and more advanced students, which revealed the uncertainty of using the less frequent listed words. The survey confirms the need to pay attention to this topic in the teaching of Czech for all groups of pupils, both with Czech as a mother language and with Czech as a second / foreign language.
Název v anglickém jazyce
Known words, their variations and a use in the Czech language for pupils with a different mother language
Popis výsledku anglicky
The ranks of the listed words and their variations from the 1950s to the present are part of this paper. We are focusing on the comparison of the series of Czech language textbooks for the primary school: we notice their different presentation in textbooks of individual publishers or individual school years, the difference in the number and their timeliness. Attention is also paid to their place in the teaching of Czech language among pupils with a different mother language. Part of the paper consist of the interpretation of the results of a probe made in a group of intermediate and more advanced students, which revealed the uncertainty of using the less frequent listed words. The survey confirms the need to pay attention to this topic in the teaching of Czech for all groups of pupils, both with Czech as a mother language and with Czech as a second / foreign language.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Junge Slavistik im Dialog IX
ISBN
9783339115768
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
273-297
Název nakladatele
Verlag Dr. Kováč
Místo vydání
Hamburg
Místo konání akce
Kiel
Datum konání akce
26. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—