Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using computer aided experiments in natural science subjects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012DG" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012DG - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using computer aided experiments in natural science subjects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Information and communication technology (ICT) can be incorporated into teaching as a information source and at the same time as a tool that brings new knowledge and develops the necessary competences of pupils. One of the options of using ICT in teaching is to utilise computer aided experiments as learning objects, in other words as potentially implemented curriculum. The experiments can help with motivation, activation, exposition as well as monitoring. Their implementation into teaching brings higherdemands on class preparation, but bring new possibilities and approaches to teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Using computer aided experiments in natural science subjects

  • Popis výsledku anglicky

    Information and communication technology (ICT) can be incorporated into teaching as a information source and at the same time as a tool that brings new knowledge and develops the necessary competences of pupils. One of the options of using ICT in teaching is to utilise computer aided experiments as learning objects, in other words as potentially implemented curriculum. The experiments can help with motivation, activation, exposition as well as monitoring. Their implementation into teaching brings higherdemands on class preparation, but bring new possibilities and approaches to teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education. Proceedings.

  • ISBN

    978-80-7368-979-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    458

  • Strana od-do

    423-433

  • Název nakladatele

    Ostravská Univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    13. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku